kväll

Nu sitter jag och njuter lite av lugnet. Det är bara jag vaken, har en sovande son sidan om mej och en sovande make i sängen. Ska se om Lukas vill äta lite innan vi lägger oss i sovrummet. Han ligger och rör sej lite så kanske är han på väg att vakna, min älskade lilla trollunge.

Idag fyller Lukas faster 25 år så vi var och firade henne. Hon bjöd på massa gott att äta! Vi var hemma strax innan 21 om jag inte minns helt galet. Lukas åt när vi kom hem och sen fastnade jag framför tv:n, ser fortfarande på tv. EN ganska trevlig film på fyran.
Undras om filmen är bra som Lizze skulle se ikväll, Mammut. Jag vill gärna se den men det dröjer ett tag till innan jag kan gå på bio. Men jag offrar gärna dem månaderna på min son, vill inte lämna bort honom till barnpassning så här tidigt. Får se när jag känner mej redo för barnpassning. Jag har inte satt ett barn till världen för att lämna bort honom på passning bara för att jag vill ha egentid. Vi kan lika gärna se på film här hemma, vi har en hemmabio så vi klarar oss. Lukas hänger med mej dit jag ska. I torsdags var vi i bowlinghallen och imorgon är det övning med kören så då får han hänga med dit. Verkar som att han gillar musik för han lyssnade väldigt mycket när vi var på övning i söndags.

Jag läste för någon dag sedan att snart har Män som hatar kvinnor biopremiär så nu har jag börjat med boken, jag kan inte se filmen förrän jag har läst boken. Jag såg även att det kommer en film som heter I taket lyser stjärnorna, hoppas den är lika bra som boken. Jag grät en del när jag läste boken.

Jag provade lite kläder på Lukas idag, 62 i byxor är för stort och 62 i body är lite för stort fortfarande. Gillar inte när kläderna sitter för löst på honom, och de ska inte vara för långa i ärmarna. Men han växer ju så snart passar 62 kläderna.

Igår vände sig Lukas från mage till rygg fyra gånger på raken. :-P

Vi ska till bvc nästa vecka för att väga och mäta, ska bli spännande att se om han gått upp i vikt, men det tror jag nog att han har.

Kommentarer
Postat av: zezze

Ja tack för allt igår. Filmen var bra...men tycker den borde haft en bättre handling. kram

Postat av: Jessica

Jag tycker också själv, att man inte ska lämna bort barnen för tidigt. Han är fin er lille Lukas. Män som hatar kvinnor har jag också tänkt läsa men den är seg i början juuuu hihi

2009-01-25 @ 14:03:15
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja jag har övergett HVC ;) De var väl skönt för mig? Hur går de med mamma livet då? Hur känns allting? :)

2009-01-26 @ 16:11:27
URL: http://hannene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback