hörby

Igår var vi på Hörby marknad, det började med solsken och slutade med regn! Vi var där runt 14-tiden, mycket folk men det var inte det minsta svårt att komma fram med vagnen. Vi shoppade lite och åt årets första lango, smask!

På vägen hem körde vi inom Smattabygget (perstorps koloniområde) för att säga grattis till min mamma, hon fick även sin födelsedagspresent.  Sen åkte vi vidare hem, var väl hemma strax innan 20. Jag hoppade in i duschen för kl 21 skulle vi på kvällsfika hos min granne! Mycket trevligt var det och tiden flög iväg, vi knallade hem igen vid 2.30. Lukas fick ny blöja, ammade lite sen somnade han gott i sin säng. Givetvis sov han hemma hos Aase med, han sov i min famn.

Idag vaknade vi vid 9-tiden (jag hade gett Lukas nappen någon gång innan dess och vid 6 tiden kom han över till oss för att amma, sen somnade vi om). När Lukas vilade middag idag så blåste jag upp hans pool. En fin liten babypool med tak, perfekt säger jag bara! Jobbig som attans att blåsa upp men bra träning för lungorna. Vi invigde den efter han hade ätit, satte upp den billiga parasollen och satte Lukas i poolen. Jag passade på att sola lite, satt ju sidan om poolen i solen! Men det var skugga över poolen tack vare pooltaket och parasollen. Lukas tyckte det var superskoj, han plaskade som bara den!
Sen fick han ligga naken på en handduk och det gillade han med. Efter två timmars utevistelse så gick vi in igen!

Lukas verkar äntligen gilla mat, både min mat och burkmat. Gröt har han gillat länge men mat har varit lite sisådär, men nu har jag dragit ut på tiden lite mer för att han verkligen ska vara hungrig när han äter. Men nu behöver jag nog inte dra ut så lång tid längre.

Imorgon ska vi passa på och vara ute, för sen har de sagt att det ska bli sämre väder igen. Kristian ska jobba extra, eftermiddag både lördag och söndag, sen börjar hans jobbvecka på måndag igen. Så nu jobbar han 9 dagar i rad.

Kommentarer
Postat av: Angeline

När ska de bli sämre väder?



Visst e de skönt å vara ute, å poolen Lukas har såg fräck ut hihi bara synd jag missa poolpartyt!

2009-07-03 @ 21:57:48
Postat av: Annika

Ja, vi får vara noggranna nu när vi handlar och titta vad allt innhehåller. Och vara jättenoga när vi är borta så inte hon äter nåt som bjuds som innehåller nötter.

Postat av: Annika

Mamma har nötallergi men även pollen och fruktallergi. Så mer kommer säkert, måste vara uppmärksam.

2009-07-05 @ 11:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback