trött

Jag är trött på alla som frågar om Lukas sover hela nätter. Är det det viktigaste i livet? Att barnet sover hela nätter när det bara är några månader gammalt?

Svaret är: Nej Lukas sover inte hela nätter, han äter fortfarande om natten.

Lukas äter och somnar om på mindre än en kvart, kan man begära mer? Att Lukas äter på natten är bra för mjölkproduktionen. Att Lukas sover hos oss på natten ger oss ett tryggt barn och jag sover bra med en Lukas sidan om mej. Jag slipper släpa mej upp för att ge honom nappen eller för att hämta honom när han är hungrig.

Det är viktigare för mej att jag har en nöjd och glad kille, än att jag får sova en hel natt.

Lukas gnäller ytterst sällan på dagtid, och gnäller han så kommer jag oftast på vad som är fel. Oftast vill han gosa, äta eller aktiveras. Har iaf ingen gnällspik som gnäller flera timmar!

Nej, det finns viktigare saker i mitt liv än att Lukas sover hela nätter. Förr eller senare kommer han att sova en hel natt.

Jag slipper iaf kliva upp astidigt som jag har läst att många får göra. Som idag gick vi inte upp förrän 9.45.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Orka bry sig haha. Både du & Lukas mår ju bra så varför ändra liksom!!!! Bebis tiden går så fort man ska njuta i stället. KRAMIZ

Postat av: umzacharia

Det var en klädesloppis "bytaredagar" i lerberget i helgen. Men jag missade den. Tror att det kommer på öppna förskolan snart. Jag ska säga till när jag vet. Hoppas att allt är bra med er=)

2009-03-31 @ 06:04:44
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Det viktigaste är ju att du och Lukas mår bra. Sen frågar nog folk bara pga nyfikenhet och inte av ngn annan anledning.



Själv är jag glad över att Patricia sov hela natten från 2 veckors ålder. Och min mjölkproduktion förändrades faktiskt inte av det. Jag hade lika mycket mjölk med henne som med dom andra två. Hon växte..Tilloch med snabbare än dom andra två skratt...



Men alla är olika,en del kanske får sämte mjölkproduktion av att bebisen sover natten,vad vet jag..Inte jag iallafall..Trots att jag inte svepte i mig vatten så hade jag mjölk också..



Men som sagt var..Mår ni bra, så är allt bra! Det är det viktigaste! Själv mådde jag bäst när Patricia var bebis och sov hela natten..Sömn är mycket mycket viktigt för människan. Det vet jag av erfarenhet då jag haft alla sorter på mina bebisar..haha..En som aldrig sov,en som alltid sov och en som sov normalt..haha..Blir spännande att se hur denna bebben ska bete sig..Jag hoppas på en som sover normalt iallafall..Gärna hela natten tidigt som Patricia,men Patricia är inte som alla andra så jag tror inte jag har samma tur igen..Det är nog för mycket begärt..



Men nej,det viktigaste i livet är inte att barnet sover hela natten som bebis..Det viktigaste är att man mår bra! Men av sömn mår man bra! Men du får ju sova länge om mornarna så då får du nog din sömn ändå. men folk är nyfikna av naturen..jag törs iaf. erkänna att jag är jävligt nyfiken..haha..



Mina barn sov/sover också länge om mornarna,det är guld värt!



Men iställt för att reta upp dig på att folk frågar så njut av hur bra ni har det tillsammans!

2009-03-31 @ 09:24:49
Postat av: Nancy66

Vet du vad, mina tre äldsta barn vaknade på natten tills de var 1 år gamla, de fick en flaska välling och somnade om så gott så. Nöjda och belåtna, :-)

Däremot småkillarna har sovit natten sedan de var några månader så det är ju så olika.



Huvudsaken det funkar för er och det är verkligen guld värt med dessa sovmorgnar,,,:-)



Kramen och ha en fin dag,

2009-03-31 @ 12:42:24
URL: http://nancy66.zoomin.se/blogg.html
Postat av: ♥ Jasas

Jag har en 1-åring som fortfarande vaknar 1 gång per natt och nu är jag så van att ge han mat (välling då han slutade amma vid 2.5 månaders ålder)!! Fattar inte varför folk är så rädda av att ha barn som vaknar på natten - det ligger i deras natur, dem SKA vakna, egentligen. Men så lär föräldrarna dem något helt annat.. men Mio får iaf följa sin egen rytm tills han klarar av att sova hela nätter. Tack för ordet / Hanna.

2009-04-01 @ 14:14:46
URL: http://jasas.se
Postat av: Anna

Hej vännen! Jag tror minsann att jag är en av dem som frågade hur Lukas sov om nätterna. Menade absolut inget illa med frågan! Som Beatrice och andra skrivit, huvudsaken att allt fungerar bra för ER - det är det viktigaste!

2009-04-01 @ 18:34:21
URL: http://anna.rundkvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback