sovmorgon

Igår fick jag ligga kvar i sängen ett litet tag alldeles ensam, ganska så skönt faktiskt! Jag vaknade dock av att Lukas var hungrig, han skrek en massa ute i vardagsrummet så då masade jag mej upp. Jag berättar inte hur mycket klockan var när jag masade mej upp, men skönt var det iaf att kunna ligga kvar i sängen!

Kristian berättade igår kväll att Lukas hade vänt sig från rygg till mage, för han hade lagt honom på rygg och efter ett litet tag så kom Lukas hasandes baklänges på mage. Alltså hade han lyckats vända sig. Han ligger inte kvar någon längre stund om han ligger på mage, då hasarn iväg sig, dock fortfarande baklänges. Men jag tror att Lukas kommer att krypa för så som han står på alla fyra och gungar så vore det väldigt konstigt om han inte gjorde det. Eller iaf dra sig framåt. Jag och mina helsyskon kröp men min halvlillebror ålade. Jag vet inte om Kristian kröp men han började gå när han var 10 mån och det är Lukas om fyra månader. Vi får väl se om han går lika tidigt som far sin. Igår fick Kristian se när Lukas står i armhävningsställning, en ny ställning. Han står som när man ska göra en armhävning, alltså med bara händer och tår i marken. Så jag tror att han är ganska stark i sin lilla kropp.

Han sov heeeeeeeeeeela natten inatt, dock somnade han inte förrän vid 23 men han är så lugn på kvällarna så det gör inget att han är vaken så länge om han inte kommer till ro vid sin vanliga sovtid runt 21.30-22. Jag vaknade till vid 4.30 av honom, gav honom nappen så somnade han om. Sen vaknade han 7 och var hungrig, åt och somnade om och vaknade inte förrän 9.40, mycket skönt att jag också fick sova lite längre idag. Kom i säng vid 1, fastnade med mina kort.  Men jag sov inte hela natten, vaknar titt som tätt av gammal vana.

Nej, nu ska jag köra till perstorp. Ska lämna en film på bibblan, kanske låna en ny. Ska även handla hem bröd och smör, ev. potatis eller nått. Beror på vad maken hade tänkt göra för middag!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Din sjusovare ;) Skönt å ligga å dra sig på morgonkvisten. Vad var det för film du lånat?

2009-05-25 @ 14:27:21
Postat av: Angeline, igen!

Lukas är så duktig! Snart har ni en tå-sugare som kryper omkring på golvet!

2009-05-25 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback