Vägen

  (bild från adlibris)

Jag har läst Vägen av Cormac McCarthy, efter ett tips ifrån Oprah!
Jag har inte tidigare läst något av Cormac, vet inte om någon av er som har gjort det?
Boken har iaf inga talstreck, och det tog ett tag innan jag kom in i det. Men själva språket var bra, enkelt men bra.

Storyn är en pappa och hans son som vandrar ensamma igenom nedbrända vidder, i USA.
De är på väg mot kusten men de vet inte om de kommer att möta någon där. De har en pistol så att de kan skydda sig mot de laglösa gängen som hotar längs vägarna. De kommer till övergivna städer och hus, hittar döda kroppar. Desperat letar de efter mat för att överleva.
Mest handlar berättelsen om bandet mellan far och son.

Den verkar kanske inte intressant, men den är läsvärd, tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0