vecka 26

Japp ännu en ok-stämpel av bm! Vi var där idag, fick höra hjärtljuden som pendlade mellan 145-150. Sen mätte hon magen och sf-måttet är 26. Lite över normalkurvan men lite under den övre kurvan.

Vikt +1kg sen den 18/7 men -1 kg sen inskrivningen den 8/5. Så bm var helnöjd! Blodtrycket har sänkts lite och låg idag på 126/84.
Hb togs inte idag eftersom jag hade så bra värde förra gången.
Urinen var normal.

Bebisen låg idag med huvudet neråt vad bm kunde känna, men hon sa att det var lite svårt än så länge att känna det eftersom bebisen är inte så jättestor ännu.
Jag berättade lite om min oro över att bebisen skulle ligga i säte när det var dags för jag har två vänner som fått nu i augusti och deras bebisar har legat i säte och vändningsförsöken misslyckades.

Eftersom jag har lite ont i ljumskarna så kan jag ringa sjukgymnasten om ett bälte som jag kan använda när jag jobbar, så det ska jag nog göra. Just nu lider jag inte så värst mycket av det men det är ju bra att kanske förebygga eventuella smärtor.
Har börjat märka av en tenden att få kramp i vaderna, men det är helt normalt.

Idag fick jag även ett litet häfte om amning som jag ska ta och läsa igenom. För självklart ska jag försöka amma och då är det bra att läsa på och studera bilder på hur bebisen ska ta bröstet osv. Kan jag inte helamma så ska jag iaf delamma, bra för bebisen med både närhet och få i sig av mammans anti-kroppar vilket resulterar i bättre immunförsvar. Sen hade det varit skönt om det fungerar med amning för då har man alltid lagom varm mat med sig.

Kommentarer
Postat av: Jessi

spännande det här;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback