mjölkproduktion

Nu har jag nog svaret på varför Lukas har ätit varannan timme några nätter, han har helt enkelt sett till att min kropp producerar mer mjölk eftersom han kräver mer eftersom han växer.

Jag hoppas att natten som gick infaller igen. Han somnade för natten 22.30, somnade själv i sängen fast han var pratsam när jag la honom. Det är bara till att lägga honom på mage, i med nappen, på med filten och så snutten vid näsan. Kanske får man gå in en gång och stoppa in nappen, men oftast har han somnat inom 5-10 minuter utan att ha gallskrikit, hoppas detta håller i sig.

Iaf så somnade han 22.30 och jag var inställd på att han skulle vaknar runt 1, men klockan var 3 när han vaknade och ville ha mat. Han åt och somnade om och då var klockan nästan 3.30. Sen vaknade han inte förrän 7.30 för nästa mattur, sen somnade han om och vaknade 9.15. Skönt!

Dock så fick jag magknip inatt så jag sov inte så gott, vaknade dessutom rätt ofta för att lyssna efter Lukas. Min kropp är ju inställd på att sova typ 2 timmar i stöten.

Nu får vi se hur denna natt artar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback