Nice

Det har varit en underbar dag idag! Toppenväder och en härlig långpromenad på 7 km. Jag tog en annan runda idag än vad jag brukar, kommer gå denna runda igen, skönt att variera sig lite. Någondag ska jag ta med plånboken och stanna till på gårdscafeet Vildrosor och höns. Det var jättefint där och jag tror nog att fikan är lika fint som gården! Helt perfekt med ett fik någon km från oss, då kan vi gå dit och gå hem och ändå kunna fika lite utan att skämmas allt för mycket!

När jag och Lukas kom hem så gick jag ut och tvättade av gungan. Sen in och hämta kamera, maken, videokamera och Lukas! Klart man måste dokumentera första gången Lukas gungar! Han verkade gilla det. Han skratta lite och tittade stort! Skönt när han inte protesterar över en massa saker!

När vi kom in så gick jag in i duschen, kände mej dammig av allt grusvägsdamm. Vi blev omkörda av en traktor med gödselspridare och en himla massa enduromotorcyklar. Alltså registrerade off-road motorcyklar. Men de visade bra respekt, saktade ner när de körde förbi och hälsade så trevligt så! Det är skoj när man går på landsvägar för här hälsar man på allt och alla, även om man inte känner varandra och även om den man möter också lyssnar på man på musik. Skönt att man bekräftar varandra!

Kristian fixade maten ikväll och jag roade Lukas med att sätta honom i hoppgungan. Han börjar få lite kläm på den och gjorde några små grodhopp och såg så lycklig ut!

Nu sover både make och son, jag ska snart leta upp sängen jag med. Vill bara vara säker på att Lukas verkligen sover så han inte vaknar om en tio minuter eller så. Kristian är trött för han har jobbat två förmiddagar, sista förmiddagen imorgon sen är det två eftermiddag och två nätter som gäller. Sen har han fridagar, hoppas det blir bra väder så vi kan hitta på något. Kanske röja i trädgården. Annars får jag kanske hyra hit mormor så hon kan hjälpa mej, en får kanske roa Lukas medan den andra röjer. Han sover inte så bra i vagnen om den står still! Jag får väl se hur vi ska göra.

Imorgon har de sagt att det ska bli lite sämre väder, trist men sån är våren. Ena dagen jättevarm och nästa kall. Jag ska försöka ta mej iväg på promenad imorgon med men tar nog bara den vanliga rundan då. Vill försöka hinna med att putsa fönsterna. Tänkte göra det när Kristian kommer hem från jobb så kan han roa Lukas under tiden. Sen på kvällen är det återigen dags för kören!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback