Skrämd

Inatt skrämde Lukas mej!

Han somnade redan 21 igår kväll, jag var beredd på att han skulle vakna runt midnatt för att äta.

Jag la mej vid midnatt och ingen Lukas vaknade, jag somnade och sen vaknade jag med ett ryck. Kollade klockan och såg att den var tre, och ingen Lukas hade vaknat för att äta. Jag hoppade ur sängen för att kolla så att han levde, och det gjorde han givetvis. Jag pustade ut och gick på toa, tänkte att han vaknar nog snart eftersom jag hade rört vid honom.

Jag la mej igen och väntade någon minut men det var så tyst  ifrån hans säng så jag släckte lampan och somnade om. Klockan 4 vaknade han och var hungrig. Tänk att han sov 21-04, det har aldrig hänt tidigare och det kommer säkert att dröja till nästa gång.

Jag brukar inte byta blöja mitt i natten men jag kände att det var mycket kiss i blöjan så jag bytte och tur det för den var ganska så full. Men Lukas blir alltid pigg när man byter blöjan så han var vaken till 5, han pratade, skrattade och åt. Han låg och snackade rätt länge innan han somnade igen. Sen vaknade han vid 7.30 för att äta och somnade om ganska fort. Sen klockan 10 vaknade han igen så då klev vi upp.

Nu sover han igen, han och pappa. Kristian har jobbat natt så han får lov att sova! Ja, Lukas får också sova för han var trött!

Sen när mina killar har vaknat så får vi planera dagen lite. Vi ska köpa present till svärfar, vi vet iaf vad vi ska köpa. Sen får vi kanske köpa hem godis för det kommer kanske lite påskkärringar och påskgubbar imorgon. Annars kan jag äta upp det! Ska komma ihåg att ringa svärfar idag för idag fyller han ju år.

På lördag är det kalas och jag ska klura ut vad Lukas ska ha på sig för det blir varmt i farfars lägenhet och Lukas blir lätt gnällig om han blir för varm. Det är bra att han säger ifrån när han blir varm!

Igår när jag skulle lägga mej så låg Lukas på tvären i sin säng, han vrider sig som visaren på klockan men han vill inte vända på sig! Han vill inte sitta utan ska mest stå hela tiden. Han är väldigt benstark och har bra balans tycker jag för att vara så liten.

Vi ska inte till bvc förrän runt den 27:e då han blir 5 månader. Jag ska inte kontrollväga honom denna månad. Annars brukar jag åka dit varannan vecka mest för att kolla så att han går upp. Men han verkar må bra så han får nog tillräckligt med mat!

Idag ska jag givetvis på promenad, blir taggad när vågen visar nedgång redan. Jag har inte gjort några direkta ändringar i matväg. Utan jag promenerar en massa istället, och det verkar som att Lukas sover bättre om han får frisk luft typ en timme om dagen.

Kommentarer
Postat av: JR Ewing

Håller tummarna att det inte kommer så många påskkäringar så får du lite mer å kränga =D

2009-04-08 @ 12:57:30
Postat av: Annika

Ja, det är så varmt i Bengts lilla lägenhet. Sitter med och klurar vad Casper ska ha på sig. Vann en auktion med ett par tunna byxor. Hoppas jag hinner få dem innan lördag.

Postat av: Cecilia

"annars kan jag äta upp det!", så tänker en riktigt praktisk kvinna.)



Och visserligen är jag ganska bevandrad i matlagningens och bakningens underbara värld, men vad sjutton är rom-essäns? Smakar det rom, fast utan alkohol? O var köper man det??

2009-04-08 @ 16:56:05
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback