Sooooooooool

Jag sitter och väntar på att Lukas ska vakna, orkar inte göra något vettigt så jag bloggar lite.

Det är lördag och Kristian jobbar förmiddag hela helgen, så jag har en trött man. Han är ingen morgonmänniska!

Jag tänkte gå på promenad idag med, satt och mätte ut en runda som blir drygt 7 km, det borde vara lagom i detta vackra väder. Jag vägrar vara inne idag! 7 km borde ta nästan 2 timmar tror jag. Har ingen aning om hur fort/sakta jag går. Jag går så fort jag orkar iaf, det gäller att få upp pulsen så jag tränar kondisen. En långsam promenad ger inte direkt bättre kondis. Det gäller med allt träning, pulsen ska upp för att det ska göra nytta. Jag funderar på att leta fram måttband och se om det händer något med cm istället för kg, jag ska inte stirra mej blind på vågen. Sen ska jag äta det jag vill men i måttlig mängd så klart.

Idag blir det nog något med kycklingfilé, funderar på att göra en gryta. Nej, jag är inte rädd för att få glasbitar i käften.

Hur mycket kläder slänger ni på era barn nu när det är 15 grader varmt? Lukas har bara body, velourbyxa, strumpor, tunn mössa, träningsjacka (alltså lika tjock som en vanlig tröja) och sin älskade fleecefilt. Filten har han mest för att han vill ha den över ansiktet när han sover. Knasiga unge!  Han sover ju på mage och ibland ligger han nästan med ansiktet rakt ner i sin madrass så han gillar nog att ha saker över ansiktet när han sover.

Lukas är en spelevink! Han skrattar mycket, babblar mycket, rör sig mycket, ja ett aktivt barn! Det senaste han har börjat med är att stoppa sina fingrar i min mun och han klappar (han har dock lite svårt att kordinera sina rörelser, han är ju inte så gammal ännu) mitt ansikte. Han är väldigt fascinerad över mitt ansikte! Han är även intresserad när jag dricker, men han får vänta med att smaka (hemska mamma som följer rekommendationer). Men jag tror inte han tar skada av att inte få smaka mat ännu. Kan helamning förhindra allergier så är ju inte det helt fel!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för bloggkommentaren! Låter som att du har kommit igång rejält med promenaderna. Om du vill hjälpa kroppen lite extra ska du inte äta någon mat på 90 minuter innan du ger dig ut, men däremot gärna ta en koffeintablett eller dricka en kopp té/kaffe precis innan.



Koffeinet stimulerar förbränningen, medan kolhydrater före träning sänker den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback