20 kg

Jag vet att barn är nog runt 5 år när det väger 20 kg, men jag tror inte jag har skrivit någonstans att jag ska bära mitt barn när det väger 20 kg. Bara visar på att en babybjörn som alla verkar hylla till skyarna bara klarar av 12 kg medans en sjal kan ta upp mot 20 kg. Tycker att det verkar bra att kunna ha en sak som klarar av tyngre saker än 12 kg. Ska man ut i naturen där det inte finns några bra stigar så vill inte jag bära mitt barn i armarna eftersom det sliter mer på kroppen. Då tar jag hellre med mej en sjal eller en ergonomisk sele som klarar av tyngden av mitt barn och avlastar min kropp.
Men visst är det tur att man gör som man själv vill?

Kommentarer
Postat av: umzacharia

Det somär bra med sjalen och att den tar fler kg än bär selen är att man knyta den så barnet sitter på höften osv,när dom är större. Jag har själv ingen,men jag tycker att det varkar vara en vettig grej. Jag tänker mig om man är på semester t.ex eller andra platser som är okända,eller så. Kan det vara bra att även bära större barn,så vet man liksom var man har dom...heheh


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback