Rädd

Jösses vad rädd Lukas blev ikväll när jag satt och ammade honom. Han var väldig avslappnad och åt för fullt när Kristian nös. Lukas stirrade rakt fram, slutade äta och andas verkade det som. Sen knep han ihop ögonen och började gråta rejält. Men han blev lugn ganska fort när han insåg att det inte var något farligt.

Jag var och tränade bowling idag, ammade Lukas innan jag körde dit sen fick han vara hemma hos Kristian. Kändes tomt och lite märkligt att inte ha honom med. På söndag kommer han iaf att få hänga med mej på lååååångövning med kören, 16-21.30. Men det ska nog gå bra, många som vill hålla honom om inget annat.

Jag pratade med svärmor strax efter 21.30 ikväll. Hon har ingen blödning i hjärnan utan det är som de misstänkte, en blodpropp. och en propp är bättre än en blödning. Hon har fått blodförtunnande medel och de skulle ta prover på henne var fjärde timme. Hon hade lite tråkigt för det var bara äldre på avdelningen, svärmor är ju inte gammal. Men hon sov iaf själv på rummet, mycket lättare att koppla av om man är ensam på rummet än att man ska dela det med en okänd människa. Imorgon skulle de kolla hennes njurar. Vi ska hälsa på henne imorgon om hon har tid och orkar med besök, men det tror jag nog  att hon gör. Hon sa att hon kände sig pigg och hon lät pigg i telefonen, hon hade bara lite problem med högersidan. Jag ringde Kristian och berättade läget så han inte behövde grubbla för mycket inatt när han jobbar.

Lukas har ändrat sina sovrutiner, nu somnar han nästan en timme tidigare än vanligt, men det innebär att han vaknar tidigare på natten för att äta. Men jag ammade han rätt länge ikväll så nu kanske han håller sig någon timme mer. Men det är bra för amningen att han ammar på natten, det är då det är bäst för mjölkproduktionen.

Jag har beställt böcker både till mej och Lukas idag. Jag har köpt Min skammarbok 1 och Den silvriga barnkammarboken. Behöver tips på lite rim och ramsor, samt lite sagor som jag kan läsa för honom. Det låter kanske konstigt att jag läser sagor för honom, men jag har läst lite om forskning så jag fortsätter prata och läsa högt för honom. Ser kanske dumt ut när jag går i affären och berättar för Lukas vad vi handlar för något, men jag gör det bara om han är vaken så klart!

Jag köpte även boken Det susar i säven, jag gillade den när jag var liten och ville läsa den igen! Sen köpte jag Potensgivarna (den ska visst vara rolig, så det hoppas jag). De oskuldsfulla, handlar om tre systrar som är uppvuxna i sekten Guds barn/familjen och allt vad det innebär. Jag har läst en hel del om den sekten så det ska bli intressant att läsa denna. Jag köpte även Ut ur mörkret, lät intressant när jag läste om den.

Kommentarer
Postat av: josefin

Det är nog bättre du kollar din syn nu än att den blir värre. :p

Postat av: umzacharia

Jag pratar alltid med mina barn,även när dom var små som Lukas=) Jag tycker det är jätte viktigt och för mig är det nånting som har fallit naturligt.

2009-03-06 @ 06:36:59
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Jessica

hihi sånt minns jag från Novas baby tid, när man satt & ammade eller gosade, tappade te.x P någonting i golvet och hon skrek som galning;) Men som tur var gick det ju över fort...



Nu ska jag till skolan :S



kram till er fina

2009-03-06 @ 11:55:15
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback