konstnär

Lukas har målat med fingerfärg idag och han verkade gilla det! Skoj att kladda! Nästa vecka ska jag ta hem teckningen och jag tror att den kommer att ramas in, den ska iaf sparas!

Idag har jag mått sådär, varit trött och lite ur form, men jag vet vad det beror på.

Igår satt mormor barnvakt (första gången vi har haft barnvakt) och det gick superbra! Lukas hade bara varit lite ledsen strax innan han somnade, men han somnade vid 20.45 så mormor hade en lugn kväll! Han somnade dessutom strax efter jag hade kört och sov i ca 45 min. Det var skönt att jobba, kvällen sprang iväg och det var lugnt på jobbet!

Lukas sov oroligt inatt, så han fick sova hos oss från 2.30. Sen vaknade han runt 7 men somnade om på min arm och vaknade igen vid 9. Sen drog vi till babycafé så Lukas fick måla!

Eftermiddagen har varit lugn eftersom jag känt/känner mej off idag. Lukas har sovit rätt mycket och varit lite gnällig, men jag tror att tänderna spökar, kanske det gör ont, svårt att veta. Han dreglar en del och tuggar på allt iaf.
Än så länge har han iaf inte bitit sönder min tutte, han ammar fortfarande om ni undrar, oftast blir det en slurk på morgonen. Jag trodde aldrig att jag skulle amma honom så här länge, men jag är glad och stolt att min kropp (jag) fortfarande kan producera mjölk och att han fortfarande vill amma. Han letar själv efter tutten på morgonen eller om han vaknar på natten.

Sen är jag så glad att han själv letar upp nappen i sängen om han vill ha den när han vaknar till under natten. Skönt att slippa stoppa in den.

Det ser ut som att han vill börja klättra på saker. Han står ofta och lyfter ena foten, idag försökte han komma upp i sin stol och sen försökte han klättra på pappas ben. Så snart får vi nog sänka sängen till sista snäppet och snart har vi nog en kille i soffan. Men han får gärna lugna sig lite men tyvärr så kan jag inte styra över hans utveckling.

Imorse sa han mamma mamma och då smälte mitt hjärta! Och sen sa han nej! Så undras vad mormor sa en massa igår *asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback