Bra att jobba natt....

Nu när jag suttit vak i två nätter har jag läst ut lite böcker, jag ska jobba i natt med så jag får se vilken bok jag ska ta med mej!

Skammens boning var inte alls så bra som jag hade förväntat mej. Jag kunde inte måla upp bilder för mitt inre hur människorna och omgivningen såg ut. Språket var lite speciellt och föll mej inte i smaken.


Natten till igår så läste jag även ut Glasblåsarns barn av Maria Gripe, och jag måste säga att filmen är bättre. Boken Glasblåsarns barn skrapar bara lite på ytan, men nu är den inte vänd till vuxna utan barn. Den är bara 150 sidor lång. Jag har helt klart läst bättre böcker av Maria Gripe.


Natten till idag så läste jag ut boken Hannibal -upptakten av Thomas Harris. (bilden är tagen ifrån adlibris.com). Storyn började bra, sen blev den seg och ganska ointressant enligt mitt tycke. Slutet var så där, känns som om allt hände lite för fort. Jag gillar När lammen tystnar, Röd Drake och Hannibal, bättre än vad jag gillar Hannibal -upptakten.

Har ni inte läst När lammen tystnar så tycker jag att ni ska göra det, boken är mycket bättre än filmen och filmen är inte precis dålig....=)

Jag vet inte riktigt vilken bok jag ska sätta tänderna i nu, men jag återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0