Skäms!

Usch, va dålig jag har varit på att uppdatera min bokblogg. Men idag har jag tagit fram min bok där jag skriver upp vilka böcker jag har läst, så nu ska jag uppdatera lite igen!

Offer utan namn av Patricia Cornwell. En ganska så bra deckare, dock var slutet inte det bästa. Det gick så fort, alltså en lång startsträcka och en snabb slutspurt. Jag tror det hade varit bättre med ett jämnt tempo i hela boken.

Vinterstaden av Arnaldur Indridason. Ännu en bra bok av den isländska författaren. Jag gillar hans böcker, de är ganska lättlästa och svåra att lägga ifrån sig.

Rösterna av Christa von Bernuth. En deckare som utspelar sig i Tyskland. Mord som sker i nutid men bakgrunden till morden är historiskt. Jag gillade denna bok väldigt mycket!

Systrar i jeans (första sommaren) av Ann Brashares . En ungdomsbok som jag tycker är väldigt bra. Den beskriver vänskap på ett bra sätt! Jag har lånat hem de tre nästföljande böckerna och hoppas att de är lika bra!

Förtärande eld av Sandra Brown. Jag brukar gilla Sandra Browns böcker, de är lättlästa och ibland riktigt bra. Denna bok var sådär, den gick att läsa men det är inte hennes bästa bok. NAttens faror är mycket bättre!

Dödligt misstag av Heather Graham. Denna bok var ett stort misstag att läsa. En mycket tråkig och händelsefattig bok.

Inte för vinnings skull av Barbara Taylor Bradford. Detta är första boken om Emma Harte och hennes imperium. Boken var bra, bättre än vad jag förväntat mig. Ska bli väldigt intressant att läsa de andra böckerna om Emma Harte och hennes familj.

För tillfället håller jag på med två böcker. Den ena är en deckare och den andra en verklighetsbaserad bok. Deckaren heter Kall som granit och verkar bra. Har inte hunnit så lång i den ännu.
Den verklighetsbaserade boken heter Stulen barndom. Jag läser den i ämnet psykiatri. Eller rättare sagt jag ska börja läsa den idag. Vill bli av med den så jag kan läsa vidare i min deckare!

I svenskan ska jag läsa Kejsaren av Portugallien så den står på tur efter dessa två böcker. Jag tror jag ska hoppa på den ganska så snart, allt för att göra undan lite skolarbete!



Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, vad du har läst många sen sista uppdateringen! =) Jo, den där pelargonboken är bra tycker jag. Där står hur man sköter pelargonerna året runt, alltså även hur man beter sig under vintern. Även en massa kul fakta om olika sorter och så. Kan rekomendera den

2007-09-08 @ 11:02:32
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0