Berlinerpopplarna

image7

Jag läste precis ut Berlinerpopplarna efter ett tips från Therese, och jag måste genast ge mej i kast med boken som kommer efter, Eremitkräftorna. Boken fångade mej från första till sista sidan. Helt underbar bok!  Författare är Anne B Ragde. Om ni inte läst boken så gör det. Berlinerpopplarna finns med på årets bokrea!

(text ifrån adlibris.se)

På släktgården Neshov utanför Trondheim samlas tre bröder vid sin mors dödsbädd. Där är äldste brodern Tor, som i alla år bott kvar och skött gården. Nu överraskar han familjen genom att presentera sin okända vuxna dotter Torunn. Där är den korrekte Margido, begravningsentreprenören, en korrekt och plikttrogen man som möter omvärlden med sträng självbehärskning. Och där är den yngste brodern Erlend, som stöttes bort från familjen på grund av sin homosexualitet. Numera lever han det goda livet i Köpenhamn, men under den lättsamma ytan bultar en smärtsam vrede mot familjen.

Tjugo år har gått sedan bröderna sågs. Tjugo år sedan modern styrde deras liv med järnhand. Tiden är kommen för avslöjanden och kanske för försoning ?

Kommentarer
Postat av: Amoroso

Älskar också denna serien! Längtar redan efter trean!

2008-02-19 @ 09:28:42
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Den ska jag genast lägga till i läslistan, som för övrigt börjar bli lång.
Jag hoppar kanske på nobelprisutmaningen efter sommaren, har läst av de som är innan.

//Lotta

2008-05-05 @ 19:37:47
URL: http://elensar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0