Bokfemma vecka 6

Denna vecka hoppar jag på veckan bokfemma som ordnas av Malin, blev sugen när jag läst på Therse sida ock bokidiotens sida.

Mina favoritbokserier!

Sagan om isfolket
, 47 sagolika böcker skrivna av Margit Sandemo. Alla böcker är ju inte gudomliga men majoriteten är väldigt bra!

Jarastavens vandring av Saga Borg! Jag sparar på de sista böckerna, vill inte att serien ska ta slut!

Stephanie Plum skrivna av Janet Evanovich. Det är inte många böcker som får mej att skratta, men böckerna om prisjägaren Stephanie Plum är roliga!

Odd Thomas av Dean Koontz. Givetvis får Odd hänga med, men har bara läst en bok av tre. Men de två andra står på tur!

Utvandrarböckerna av Vilhelm Moberg måste vara med på den här listan. Det var snart tio år sen jag plöjde igenom böckerna, men fortfarande kommer jag ihåg hur de slukade mej. Jag satt till och med och läste på rasterna, trots att jag gick på gymnasiet. Jag kunde även gå och läsa, då är en bok bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Saga Borgs böcker verkar mkt intressanta. Likaså Sandemos andra serier. Får hoppas att det blir tid att läsa alla dessa böcker framöver!

2008-02-05 @ 22:29:54
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0