Årets första utlästa bok

 (bild lånad från adlibris)

Nu ikväll läste jag ut Den enda lögnen av Harlan Coben. Jag gillar Harlans böcker om men de är lite förutsägbara ibland. De går fort att läsa och jag vill hela tiden veta vad som händer trots att jag kanske kan räkna ut hur vissa saker ligger till. Vill man läsa en bladvändare så är detta en sådan bok!
Jag har läst alla böcker som finns utgivna på svenska, alltså Harlans böcker. Jag tror att jag har gjort det iaf, och jag har inte blivit besviken hittills!

En natt försvinner fyra ungdomar som befinner sig på ett sommarläger i skogens mörker. Två av dem hittas sedan brutalt mördade. De andra två är spårlöst försvunna - förmodligen döda. En misstänkt man grips och döms senare för morden. Fyra familjer får sina liv förändrade för alltid. 

Paul "Cope" Copeland, distriktsåklagare, har efter tjugo år lämnat sin systers tragiska död bakom sig. Han är fullt sysselsatt med att balansera sin uppåtgående karriär med livet som ensamstående far till en sexårig flicka. Cope arbetar hårt med ett kontroversiellt rättsfall: att få två rika vita collegepojkar fällda för en brutal våldtäkt på en svart prostituerad strippa.

När en man hittas mördad upptäcks kopplingar till Cope som arbetade som ledare på sommarlägret och till händelserna som inträffade tjugo år tidigare.

Kommentarer
Postat av: Therese

Har inte läst en enda av denna författare. Har förstått att du gillar honom skarpt. Är alla böcker helt fristående eller?

2008-01-04 @ 22:16:06
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Linda

japp, böckerna är fristående!

2008-01-05 @ 11:53:55
URL: http://krabba.blogg.se/bok
Postat av: Therese

Häng med på bokcirkel den 12 mars om boken En halv gul sol. Anmälde mig precis. Boken verkar bra. www.bokcirklar.se

2008-01-14 @ 09:59:33
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0