Kitty och fönstermysteriet

Det var läääääänge sedan jag läste en Kittybok, så jag tyckte att det var dags att göra det nu. Min syster massor av Kitty när vi var yngre, men själv föredrog jag Mary&Lou. Men iaf så har jag läst Kitty och Fönstermysteriet av Carolyn Keene. Boken kom ut på svenska 1969.
Boken handlar om Kitty och hennes vänner Bess och George. Jag tror att Kitty är kusin med Bess, men är inte helt hundra på det. Kitty får iaf en del uppdrag att lösa, bl a ska hon leta upp ett gammalt fönster som är värt mycket pengar.
Men fler än Kitty är på jakt efter detta fönster!

Språket är lätt och Kitty framställs som en tuff flicka som vet vad hon vill. Det är svårt att få grepp om Kitty efter bara en bok, vill gärna läsa fler. Så jag ska rota fram fler att läsa vid ett senare tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0