Hmm kanske dags för en uppdatering!

Ska försöka komma ihåg vad jag har läst sen sist, har varit mycket slarvig må jag säga!

Jag har iaf läst första boken i serien Anne på Grönkulla, blev lite besviken, tycker att tv-serien är bättre än boken iaf. Men jag ska nog ge mej på resten av böckerna vid ett senare tillfälle.

Jag har även läst Berättelse om Herr Roos av Håkan Nesser, tredje boken om Barbarotti. Jag gillar verkligen böckerna om Barbarotti, det är lite mystiska, huvudpersonerna alltså. Man tror att de är vanliga personer men de har alla sina egna hemligheter. Så klart ser jag fram emot en ny bok om Barbarotti!

om boken (från adlibris)
Ante Valdemar Roos, 59-årig ekonom med pyrofil läggning, Anna Gambowska, 20-årig flicka på glid,  kriminalinspektör Gunnar Barbarotti i gips, kriminalinspektör Eva Backman utan gips. Det är några av personerna i Nessers tredje roman om Gunnar Barbarotti och hans poliskolleger i Kymlinge någonstans i Västsverige. Ett falurött torp mitt i skogen och en lång kedja av hotell, motell och bensinstationer på sträckan mellan Kymlinge och Maardam är spelplatsen.

(tänka, tänka, vad har jag mer läst)

Jo just det!
Geralds lek av Stephen King. Boken började bra och lite läskigt, men slutet var tyvärr inte lika bra!
om boken:
I en stuga i Maine, en varm oktoberdag, förbereder sig Jessie och Gerald Burlingame för en lek - och de tänker inte spela canasta.
Men då handfängsel nummer två låser fast henne vid sängen vill inte Jessie vara med längre. Hon sparkar till Gerald, men resultatet blir oändligt mer dramatiskt än hon avsett. Det idylliskt belägna huset vid sjön har med ens blivit en isoleringscell, och ger för Jessie en ny och fasansfull innebörd åt ordet ensam. Medan mörkret tätnar i vrårna och skuggorna hotfullt börjar röra sig längs rummets väggar, utspelar sig ett drama som får skärselden att vid jämförelse framstå som något riktigt trivsamt.

Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson
jag tror att antingen gillar man Åsas böcker eller så gör man det inte. Jag tillhör den skara som gillar hennes böcker.  Jag vet inte riktigt varför jag fastnar för hennes böcker, kanske på grund av det enkla språket som ändå beskriver bra.

om boken (från adlibris)
Någon mördar Wilma Persson och Simon Kyrö när de dyker på ett plan i Vittangijärvi.
   Vad är det för gammal hemlighet de har kommit på spåren? Och vem är beredd att mörda för att hindra att den kommer ut?
   En mordutredning tar sin början där polisinspektör Anna-Maria Mella hotas och kammaråklagare Rebecka Martinsson får besök av de döda.


Blå Dahlia av Nora Roberts, om ni inte visste om det så har Nora släppt första boken i en ny serie. Detta är en typiskt Nora Roberts bok. Kärlek på hög nivå och givetvis lite övernaturliga väsen med i det hela. Men jag kan ändå inte låta bli att läsa hennes böcker, fast de är snarlika varandra!

om boken (från adlibris)
Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både bostad och jobb på det anrika Harper Handelsträdgård. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också den oborstade men snygge landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans.
   Men det finns någon som inte är glad åt deras kärlek? Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan det vara någon som tidigare bott på Harpers Handelsträdgård? Vad har hon för ett förflutet som inte lämnar henne någon ro?

Nattfåk av Johan Theorin, ojojojojojojoj säger jag bara! Läääääääääääs och njut av en bra bok! Detta är helt klart en av de bästa böcker jag har läst på länge! Jag hade svårt att lägga mej ifrån boken fast jag såg dubbelt av trötthet. Ville att den skulle vara länge samtidigt som jag ville veta hur den skulle sluta!

om boken av adlibris
När den kraftiga storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig hemma. Fåken som kommer med is, snö och dimma och som drar med sig allt i sin väg. I Johan Theorins nya bok har det blivit vinter på ön. Familjen Westin har nyligen flyttat dit från Stockholm, till en stor gammal ödegård som de tänker renovera. Snart får de höra en del ruskiga sägner om stället. Sådant som naturligtvis bara är skrock och vidskepelse ? eller?  



Hmmmm jag tror det är alla böcker jag har läst sen sist jag uppdaterade!


Kommentarer
Postat av: Therese

Oj det var en rejäl uppdatering!

2008-11-24 @ 11:15:12
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Therese

Du har fått en utmärkelse av mig

2008-12-05 @ 19:01:53
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Ingela

Du bara M Å S T E läsa Marie Hermansons "Mussestranden". Jag läste den för många år sedan, men jag älskade den!

2009-01-08 @ 17:43:30
URL: http://litteraturum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0