Lyssna till ditt hjärta, Tara!

(bild från adlibris)

Häromdagen läste jag ut tredje boken om Tara Flynn av Geraldine O'Neill. Jag har gillat de andra böckerna om Tara så detta var en efterlängtad bok från min sida. Dock så dröjde det ett tag innan den kom så jag hade glömt lite från de andra böckerna men efter lite läsande kom händelserna ifatt mig igen! Gillar man böcker i stil med Graceline O'Malley, Maeve Binchy och Nora Roberts så gillar man antagligen böckerna om Tara Flynn. Ge henne en chans om inget annat!

Igår lånade jag hem de två första böckerna om Anne på Grönkulla så de ligger överst i läshögen nu!

(text från adlibris)
Det är tidigt 60-tal och världen förändras. För Tara Flynn, som växte upp under fattiga förhållanden i den lilla irländska byn Ballygrace, har tiden rusat iväg. Hon är nu en vacker, ung kvinna som driver ett litet pensionat i England, men vägen dit har varit kantad av både glädje och smärta. Hon har mött stor kärlek och bottenlös hjärtesorg, hon gifte sig med och förlorade en älskad man, men hon har också fått många trogna vänner. 
       Med stor iver går Tara nu in för rollen som framgångsrik yrkeskvinna. När Frank, en gammal kärlek från det förflutna, dyker upp och erbjuder henne att bli delägare och direktör för stadens mest ansedda hotell avböjer hon artigt - hon kan inte förlåta hans tidigare svek. Till slut tar hennes glödande entusiasm överhanden och hon accepterar. Men Frank har aldrig kunnat glömma Tara - ska kärleken få en andra chans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0