*det som göms i snö....*

Idag är det både en snö- och tö dag. När jag klev upp vid nio snöade det, när jag hämtade posten vid 12 så var det lite småregn. Jag vill ha kallt igen, jag vill ha mer snö och framförallt så vill jag ha en hääääääääärlig frisk vinter. Men jag får väl inte nått av det....med min tur.

Nästa vecka är det dags att ta tag i Wedding 07....istället för Beach07. Fast jag kanske blir Bitch07.

På söndag ska vi ha kalas, jag fyller nämligen år nästa vecka. Får väl se om släkten börjar fråga ut en massa eller inte, hoppas på det senare. Orkar inte med en massa nyfikna frågor om saker som de egentligen inte har med att göra. Vi berättar när vi är redo, när det är dags.

Jag har klippt min lugg idag.....den blev nog helt ok. Kan nog visa mej på jobb iaf! =)

Idag är älsklingen nere i Lund på en Projektormässa eller vad det heter. Han ska iaf köpa oss en projektor så vi har snart en hemmabioanläggning.....ska bli skoj att se hur det blir när allt är klart!

Jag hade tänkt skriva en blogg om varför jag vill jobba inom vården.......men jag ser att tiden springer iväg så jag får väl kanske skriva en kortis eller skriva om det senare. Men jag skriver nog snabbt om varför jag vill jobba inom vården.

Jag vill jobba inom vården för jag tycker att det är intressant med hälsa, sjukdomar osv osv, plus att jag får träffa en massa intressant folk. En del som jag gillar och en del som jag inte tycker om. Sen finns det dem som jag aldrig förstår mej på. Jag jobbar inte inom vården för att dalta och tycka synd om folk. Jag jobbar inom vården för att hjälpa, för en vacker dag så behöver jag själv hjälpen. Hmmmm blev det flummigt?

Nu ska jag förbereda mej för jobb, jobbar 14-22 idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback