Självömkan nu!

Jag stör mej något otroligt på folk som tycker så syyyyyyyyyyyyyyyyynd om sej själva, att det är så syyyyyyyyyynd om dem och omgivningen inte förstår dem. Värst är det dem som tycker synd om sej själv fast det bara är små fesna bagateller som de hänger upp sig på. Att de ger upp alldeles för tidigt och tror att det är en massa fel fast allt hänger på att de är så otåliga och tror att allt är lika lätt alltid. Tyvärr kan jag inte skriva ut exakt vad jag stör mej på för jag har ingen koll på vem som läser denna blogg. Varför ska man tycka synd om sej själv? Man kommer inte vidare i livet om man gör det. Jag försöker att inte gräva ner mej och jag har nog lyckats hittills. Jag förväntar mej nämligen inte att vissa saker kommer att ske första försöket, oddsen är för kassa för det. Bara för det lyckas fort första gången betyder inte det att det går lika fort de andra gångerna. Jag tänker elaka tankar och faktiskt hoppas jag att de slår in. Jag är en egoist, det är alla människor, så är det bara. Tänk efter själv, visst är människan en liten egoist innerst inne. Min mun kan le men mina tankar kan ni inte läsa. *mouahahahahahaha*

Men ni, mina närmsta vänner, det är inte er jag stör mej på. Det är ej heller gamla klasskamrater. Jag längtar så till skolan börjar igen så jag kan kräka ur mej lite.....stackars Jessica, Elin och Mia.....=)

Ibland vandrar mina tankar till folkhögskolans tid, det är nog 8 år sen jag gick på folkhögskola. Ett år som innebar många diskussioner (oftast om helt meningslösa saker), mycket tedrickande, många tokigheter och en hel del minnen (både bra och dåliga). Jag undrar så vad det har blivit av en del av mina vänner, jag tror att de var/är mina vänner, fast vi inte hållt någon direkt kontakt. Karin har jag hittat här på internet, Maria vet jag vart hon är men det skulle vara skoj att veta vart hon håller hus. Josefin är tillbaka på Öland. Sen vet jag inte mer. Karin, om du läser detta, vet du vart folket håller hus?

Idag är det två veckor sedan jag blev fru till mina älskade make! Han är min bästa vän, min stöttepelare och mitt livs kärlek. Jag längtar såååååååååååå!

Nu är det även offentligt, alltså mitt efternamn. Det är uppdaterad i namnregister så nu ska jag fixa nytt foto till körkortet. Sen måste jag nog ringa banken och se hur jag ska gå tillväga med att skaffa nytt bankkort.

Kommentarer
Postat av: Karin SN

Jodå, jag tittar in ibland ;-)Och om martyrerna kan jag inte mer än att hålla med. Det är inte så att livet bara blir bra, det kräver arbete, hårt arbete. Heeeeela tiden.
Jag stötte på morgan på Betapet och vet så mycket att han är förlovad och bor i Gbg. Sedan har jag ingen koll från mitt första år. Jo, hm, någon har jag sprungit på i lund, några av de som ville bli präster. Hm, Mats och Sonja var det nog. Men det var ett tag sedan. Fast jag intervjuade lärare Magnus till min C-uppsats så jag har varit där och hälsat på. Den ända jag har haft kontakt med är en kompis från mitt andra år, hon var på mitt bröllop. sedan har jag som vanligt tappat kontakten (jag är mästare på att ständigt tänka på folk men inte göra något åt det). Jag har också börjat tänka tillbaka. Det känns som nyss, och som en evighet sedan. Har det hänt? Var det på riktigt? För tio år sedan tog jag studenten och efter det en lång resa. Jag har varit tillsammans men Per i fem!!! och gift i 1½, så konstigt! Och aldrig blir jag färdig med att lista ut vem jag är.
Men du, om du vill pyssla, du får väl titta på en dag för pyssel, te och kvalificerat skitsnack ;-) Du är välkommen! Det ingår även fika i trädgården :-)
Ännu värre: Jag hittade mina gamla dagböcker igår. Det! känns skumt. Mitt liv. Helknas.

Postat av: Anna

Jag håller med dig, varför slösa tid egentligen på att klaga på petitesser? Jag kan nog själv gnälla över helt obetydliga saker ibland, men egentligen borde man nog tänka ett par varv extra och istället vara glad åt det man har. :-)
Hoppas du får en fin dag, FRU Jönsson! :-)
Kram / Anna i Märsta

2007-07-25 @ 07:06:03
URL: http://anna.rundkvist.com
Postat av: Anna

Jaaa, varför ska man klaga över bagateller egentligen? Håller med dig. Samtidigt kan jag nog erkänna att jag också kan göra det emellanåt. Man borde nog spara på krutet istället och uppskatta det man har.
Ha en fin dag, fru Jönsson! :-)
Kram /Anna

2007-07-25 @ 07:07:52
URL: http://anna.rundkvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback