*ledsen*

Jag är så less på folk som behandlar djur som slit och släng saker, när man lessnat på dem så gör man sig av med dem. Ska vi börja göra samma saker mot människor som vi gör mot våra djur? Ledsen lilla mamma nu har jag ledsnat på dej så nu får du ta och dö........nej jag tror inte det va! Jag skulle aldrig få för mej att göra mej av med mina katter för att jag ledsnat på dem, jag kommer nog aldrig att ledsna på dem. Det var tokjobbigt när vi fick avliva våran hund när han blev sjuk, jag blev lessen när min gamlekatt blev avlivad i våras. Jag vet redan nu att det kommer att bli jobbigt när våra katter blir dåliga och kanske måste avlivas. Min önskan är att de somnar in i sömnen. Sen förstår jag inte alla dem som släpper ut sina sköldpaddor, ormar osv osv. Varför skaffa sådana djur om man inte orkar ha dem eller förstår vad det innebär? Läs på och tänk efter innan ni skaffar er husdjur! Det är ett ansvar från det man får dem till dess de ska få somna in p g a sjukdom eller helt enkelt somnar in av naturliga orsaker.
Vi har diskuterat om vi ska skaffa en ny hund eller inte men just nu ligger vi lågt. Vi har inte den tid som krävs och vi lär väl inte få mer tid framöver. Men en vacker dag kanske vi är hundägare igen! Katt kommer jag nog alltid vilja ha, så länge inte allergier sätter stopp för det.

Nej, skärp er! Behandla djuren med respekt!

Idag har vi ätit god middag hos svärmor. Förrätten var smarrig, huvudrätten var smarrig och efterrätten var smarrig! Ikväll har vi inte gjort så mycket. Vi kom hem från svärmor strax efter 19. Sen har jag tittat på svensson, svensson och nu är det Babben. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Kristian körde till jobbet precis.

Imorgon bitti klockan 9 ska jag spela bowlingmatch, får se om det går bra. Jag hoppas så klart att det går bra. Efter matchen ska jag titta på när a-laget spelar. Får se om de lyckas vinna imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jessi

Usch ja!

2007-10-21 @ 13:34:07
Postat av: Wånkan

Håller med dig till fullo! Brukar kika på programmet hitta hem på fyran ibland och man blir arg när man hör å ser vissa stories...

Postat av: Karin SN

Ja, jag tror vi klättrade på varandra första året, det var inte ett lätt år, det var bra men fy vad jag mådde piss i omgångar. Andra året blev bättre, inte lika frireligöst, det var liksom lättare att läsa en "vanlig" linje och inte bo med sina klasskompisar, de bodde ju inne i stan. Ojojoj, men du, ska vi inte ses någondag hördudu?

Prinsen från landet brevid, haha, så hette den! Vad har hänt med Niclas egentligen?

2007-10-25 @ 12:28:04
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback