Bärsjal/sele

För tillfället är jag vääääldigt sugen på att köpa antingen en bärsjal eller en bärsele. Verkar underlätta en del med att kunna bära sitt barn utan att armarna är upptagna. Eftersom jag sjunger i kör och vi står upp och övar så hade det varit smidigt att ha någon typ av bärhjälp när jag är där så slipper jag släpa med vagnen. Även om man ska in i affärer och handla, för vagnen tar en del av bagageutrymmet. Får se vad maken säger, jag ska först leta upp en bra sjal eller sele till ett bra pris. Vill inte ge några hutlösa priser och helst ska den vara ergonomisk.

Imorgon ska vi till bvc igen, då är Lukas 5 veckor och 5 dagar gammal om jag inte räknar helt fel!

Det fungerar bättre om nätterna nu, han äter men somnar om ganska fort och nu kan jag flytta honom. Iaf upp mellan våra kuddar så jag kan röra lite på mej när jag sover. Mitt ryggonda har dessutom försvunnit, skönt!

Julhelgen har varit lugn, julafton firades här hemma och vi var totalt 8 personer. Vi blir samma gäng till nyårsafton! Min lillebror fick Sverige Monopol i julklapp och det har spelats flitigt. Jag, min mamma och mina syskon har spelat Monopol tre kvällar/nätter i rad. Har med andra ord inte kommit i säng före 2 tre nätter i rad. Lukas var med hemma hos mor första kvällen men han kom inte riktigt till ro när vi var där. Så de andra två kvällarna har vi spelat Monopol här hemma och då har han sovit gott och bara vaknat för att äta. Sen har pappa tagit hand om honom när han har varit vaken för att snacka lite.

Snart är det dags att köpa ett babygym till Lukas (vet inte om jag skrev det i förra inlägget). Men Lukas ligger och tittar mycket nu så ett babygym kanske kan vara bra att investera i. Han har ju ändå användning för det förr eller senare!
Han är ganska så stadig i nacken, lyfter det själv ifrån min bröstkorg och vänder även på huvudet.

Jag har beställt två böcker;
Växa och upptäcka världen och Första året. Jag har fått tips om Växa och Upptäcka världen och den andra tyckte jag verkade vara intressant.  En bok som jag läst om hos Bokidioten  är boken Spädbarnets psykologi . Dock ska jag inte köpa spädbarnets psykologi utan den kommer jag att låna från biblioteket, jag är liiiiite snål när det gäller bokpriser!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag har en babybjörn bärsele och den har tjejerna älskat,Melvin däremot avskydde den,men han avskydde allt skratt Han var aldrig ngnsin nöjd med ngt! Men som sagt var..Tjejerna älskade selen och det underlättar verkligen för föräldrarna,för även karln kan juh använda en sådan ler



Patriks brorsas tjej har en bärsjal som jag såg Liv i en gång men det såg då bara otäckt ut när hela hon var inne i den..



Men folk pratar juh gott om bärsjalar också.



Oavsett så underlättar sådant verkligen!



Min fick jag i present så jag behövde inte betala den alls ler

2009-01-01 @ 20:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback