Ul och lite annat!

Den 7/7 var vi på ultraljud och bebisen mådde så bra så! Sussade gott i min mage! Efter ul så firade vi vår bröllopsdag!
I fredags var vi hos bm för första gången sen inskrivningen. Jag har gått ner 2 kg (alldeles utmärkt, går gärna ner mer), blodtryck 133/88 (ok), hb 133 ( mycket bra enligt bm). Sen fick vi höra hjärtljuden, underbart! De låg på 152 slag i minuten (bebisens hjärtljud alltså). Sen undrade bm om vi ville se bebis igen och självklart ville vi det! Fick se en alldeles perfekt liten hand!  Både jag och Kristians tittade med stora stolta leenden på vår lilla bebis!

Idag går jag in i vecka 22, bara 18 veckor kvar. Tiden rusar!

Jag irriterar mej på en del folk som typ stör sej på att jag har gått ner i vikt. Nej, jag bantar inte! Kan inte hjälpa att jag har turen att gå ner i vikt de första 21 veckorna som jag har varit gravid, osis för er som stoppat i er en massa godis, snabbmat osv och kanske gått upp sisådär 15 kg.
Nej, jag tycker inte heller synd om er som inte ska ha fler barn. Det är faktiskt självvalt, ingen som tvingar er till att inte skaffa fler barn.

Är jag egoist? Kanske det, men det struntar jag i för tillfället för i den här bloggen handlar det om mig och mina känslor och mina tankar!

Denna vecka har jag semester, skönt! För augusti går åt till att jobba! I september tänkte jag fråga maken om vi ska ta en tur till Ullared för att shoppa bebissaker! Denna vecka hoppas jag att vi kommer iväg och kikar på vagn, det är dags för det nu!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

När man är överviktig går man ner i vikt om man tänker på vad man äter..Jag har juh gått ner alla mina graviditeter,fast det visste du juh redan ler



Klart man inte bantar..Det är juh bara svammel..Svammel från folk som inte vet vad dom pratar om ler Eller som är avundsjuka helt enkelt..



Bara du inte gör samma misstag som mig sen..Jag återgick till mina vanliga portioner efter graviditeten och gick då upp i vikt,allt jag hade gått ner under graviditeten..Skittrist verkligen.. Men jag lärde mig inte..haha..Jag gjorde samma sak alla 3 ggr..



2008-07-21 @ 20:04:02
Postat av: Angeline

15 kg? jag har nog gått upp mer nu :P men jag å bebis mår bra å det är huvudsaken =)

2008-07-22 @ 16:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback