5 månader

Igår blev Lukas 5 månader och det firade vi genom att åka till bvc så han fick sina vaccinationssprutor. Kristian var iväg på kurs så jag åkte själv med honom. På bvc mötte jag Emma som jag gick USK-utbildningen tillsammans med, hennes flicka är 2 veckor yngre än Lukas. Kul att springa på henne så jag hade någon att prata med under tiden vi väntade på vår tur. VI var där på öppen mottagning och igår var där 15 barn, ganska många med andra ord!

Lukas är nu 64 cm lång (har bara växt 1 cm på en månad) och väger 7060 g (gått upp 560 gram på en månad och har ett hattmått på 43,1 cm. Sprutorna gick bra, den första hann han inte reagera på men den andra sprutan gör ondare och han började gråta men det gick över rätt fort. Vi diskuterade mitt bröst och jag fick mer lila medel att pensla på och skulle göra det i fem dagar denna gång, får se om det hjälper. Nu har jag ingen vitt prick utan mer typ en sårskårpa och det gör ont/ilar i bröstet. Vissa nätter har jag svårt att somna om när Lukas har ätit för att det gör ont. Men det har hjälpt en hel del med bröstvårtskrämen.

Efter bvc så körde jag till mitt "jobb" för att hämta mitt schema, ska jobba 28:e juli till den 23:e augusti. Får se sen om jag hoppar in lite extra när Kristian har fridagar. Det var iaf skoj att vara på jobbet och snacka lite, och Lukas åkte från ena famnen till den andra. Han charmade alla som vanligt!

Jag och Lukas åkte sen vidare till Familia för att slå ihjäl några timmar. Kristian jobbade eftermiddag och det är rätt trist att vara hemma själv då.  Jag shoppade lite kläder till Lukas och en leksak, passade även på att köpa födelsedagspresent till Casper. Jag gav Lukas mat och sen käkade jag sallad på graffitti. Problemet när jag är själv på shoppingtur och har Lukas i kundvagnen är att det är svårt att gå på toa. Jag lånar såndär vagn på city gross som har "stol" på handtaget och man får inte in kundvagnen på dasset. Så jag fick ta in alla kassar, lägga skötbädd på golvet som Lukas kunde ligga på. Jag var på toaletten på amningsrummet, handikappstoan var upptagen. Men det fungerade, bara lite omständigt!

Shoppingturen avslutades på citygross, jag skulle köpa hem gröt till Lukas och så ville Kristian ha hem god glass. Jag och Lukas kom hem strax efter 20. Han var underbart god hela dagen men när vi kom hem kom febern som ett brev på posten. Han blev gnällig och vips hade han en temp på 38,3. Så strax efter 21 somnade han i sin säng, utan febernedsättande medel. Han vaknade vid 2 och ville ha mat, sen sov han i vår säng. Han var varm hela natten men sov iaf utan alvedon i kroppen, bättre att kroppen kämpar mot febern. Han var trött imorse och jag vaknade 9.30 av en vääääldigt ledsen Lukas. Efter mycket gos lugnade han ner sig och åt, han hade fortfarande en temp på 38. Efter ett tag somnade han om igen utan alvedon. Vaknade vid 12 och var väldigt ledsen men inte så hög feber. Men gnällde bara jag nuddade vid honom typ, så nu har han fått alvedon och sover igen. Febern är biverkning av vaccinationen så jag hoppas att den försvinner snart.

Den 27:e maj är det dags för 6 mån kontroll, undras vilken läkare vi får denna gång, hoppas på samma som kollade honom när han var 6-7 veckor.

Kommentarer
Postat av: Mrs Cullen

Äntligen en blogg att läsa! Mindre kul med lilleman men det går över. Tråkiga biverkningar. Kram!

2009-04-28 @ 15:04:02
Postat av: Anonym

Tiden går....

Mys med shopping....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback