9 mån

Igår blev Lukas 9 mån, och nu är han 70 lång och väger 9080 g. På 1½ månad har han växt tre cm, jag misstänkte nästan det eftersom vissa byxor i strl 68 har blivit lite kortare. 68 i byxor sitter bra nu och 74 sitter bra upptill men är långa i benen, tur man kan vika upp dem!

Igår kom Lukas faster/fadder, hennes sambo, Lukas kusin och en vän till dem, på besök. Jag hade gjort en morotskaka och den föll i smaken hos allihop. Kul när ens bakverk uppskattas! Lukas fick en uppblåsbar pall som liknar en elefant, den har han klappat på idag!

Idag har vi ätit pannkakor, Lukas tyckte det var gott och det var kul att äta själv!

Jag hoppas på en Ullareds resa i mitten av september. Ska bara planera in en bra dag, helst innan pensioner, barnbidrag och löner!  Lukas behöver nämligen vinterkläder, alltså overall, mössa, vantar och gärna ett regnställ med. Här ska vi inte sitta och uggla inomhus bara för att det blir lite regn. Sen ska jag kolla efter leksaker för jag tror de är lite billigare där. Och har jag tur så hittar vi lite julklappar med.

Tänk att vi snart ska ha 1-års kalas här hos oss!

Lukas kryper, reser sig, går längs möbler, står själv några sekunder till han kommer på att han inte håller i sig, utforskar en massa, busar. Ja, en glad liten skit är han allt! Han snackar en himla massa och nu säger han mamma, pappa, dä, titta. Det är iaf det ord som jag har hört mer än en gång. Oftast säger han dä och visar något han har i handen. Han rör sig nästan så fort han hör något som kan låta som musik. Igår dansade han till ljudet av att jag rev morötter!  Gåstolen ratar han allt mer och snart vågar jag nog inte ha honom i den eftersom han lutar sig åt sidan för att föröska komma åt saker och då lyfter nästan stolen från golvet.

På söndag ska jag jobba, skönt att jag fått en dag till denna månad. Och efter mycket grubblande så behöver jag inte ta fp förrän den 20:e september. Så jag har sparat in rätt många dagar bara genom att jobba en månad. Nog för att jag fick lite mindre pengar denna månad, men vi har så vi klarar oss. Både för och nackdelar med att få lönen i efterskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback