chock

Varför blir folk chockade över att jag fortfarande ammar Lukas? Är det så onormalt att amma en 9-månaders? Han ammar inte ofta, men morgon och kväll blir det iaf.

Folk blir även lite paffa över att han inte har några tänder.....
Varför vet jag inte, alltså varför de blir paffa. Tänderna kommer när de kommer!

Inatt var Lukas orolig, somnade bara tätt intill mej så jag fick flytta honom succesivt ifrån mej. Han vaknade vid 1 och var jätteledsen. Sen slumrade han lite hos mej, tappade nappen och blev orolig. När jag skulle sätta in nappen så blev han ännu mer ledsen och gallskrek och vände bort huvudet. Jag tänkte då att han kanske ville amma, gav honom bröstet men han suttade bara två gånger, släppte taget och gallskrek. Efter mycket gosande så tog han återigen nappen, pruttade och somnade om. Kanske hade han ont i magen, för han lugnade sig ganska snabbt efter prutten. Han fick ju av vår mat igår så kanske var det något hans mage reagerade på. Han fick pannkakor till lunch och kvällsmat blev det makaroner och ugnstekt falukorv. Inget märkvärdigt tycker jag. Men vi hade lök till falukorven så den kanske inte var tillräckligt tillagad.  Jag hoppas iaf på en bättre natt, för imorgon ska jag jobba.

Idag har dammsugit, moppat och satt igång en maskin tvätt, så nu håller jag lördag!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Jag ammar Matilda med, inte mycket men morgnar och ibland mitt på dagen när vi myser.

Postat av: Ilona

Ibland bryr sig folk för mycket.... Jinan fick inte tänder förrens hon var 1 år,men sen så trillade dom in,en efter en...heheh.

Jag tycker att man ammar sina barn hur mycket och hur länge man själv vill. Barn är ju även individuella=)

2009-08-30 @ 15:03:42
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Att du fortfarande ammar gör väl inget????? Tycker inte jag! Underbart med den närheten....



& tänder, ja Nova fick tänder när hon var 9,5 och hon är ju normal;) som du sa de kommer när de kommer. En del får ju inte förrän runt 1 års dagen också helt normalt.

2009-08-30 @ 17:57:40
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Månefrost

Att folk orkar bry sig. Jag ammar fortfarande Lowe (en gång på natten eller morgonkvisten). Släkten gnäller och tycker att jag ska sluta för han behöver inte det längre. Sjukvården tycker att det är toppenbra!! Men det är svårt att inte ta åt sig det negativa som man får höra. Ang tänder så kommer de när de kommer! Skönt att slippa när man ammar :-)

2009-08-30 @ 19:36:26
Postat av: Nancy66

Min dotter ammade sin son till över året, men hon slutade nu lagom till han började på dagis. Så bara att amma på så länge man trivs med det, men smidigt som sagt att sluta tills dagis,,,



Så olika när tänder kommer, säkert kommer alla på en gång på Lukas, :)



Ha det gott,,



2009-09-01 @ 10:23:57
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback