Babymassage

Idag var det åter dags för babymassage, idag var vi bara två famijer där. Det var Lukas och Lukas, med sina mammor och den andre Lukas pappa. Lukas var inte speciellt avslappnad idag heller utan sprallade massor, och blev ledsen i slutet för han var trött så han somnade i min famn. Vi masserade magen idag med och sen bröstet och armarna. Magmassagen gav visst resultat för Lukas bajsade två gånger under tiden vi var där, sen pruttade han en del när vi skulle hem. Jag får testa att massera magen här hemma med och se om jag får resultat igen, så slipper han få lite knip ibland.

Sen åkte vi till bibblan för jag skulle lämna lite böcker och jag lånade två böcker. Skulle kika på deras bokloppis men där var stängt för de hade filmvisning för ungarna som har sportlov. Jag får kika på den en annan dag för de fyller visst på där med jämna mellanrum. Bra med gallring på bibliotek, sen säljer de böckerna från 1 kr styck, bra pris!

Ikväll har Lukas haft svårt att komma till ro, så det var mindre roligt att laga mat idag och mindre roligt att sleva den i sig. Men sen sov han gott i min famn medan jag tittade på Greys anatomy. Jag väckte honom strax efter 22, så han fick snacka lite med sin pappa,få torr blöja och pyjamas. Sen ammade jag honom och han somnade vid midnatt igen. Jag sitter alltid uppe en sväng efter jag lagt honom så att jag vet att han sover.

Vi har inga planer för morgondagen mer än att jag ska handla hem lite färdigrätter så jag slipper stressa med mat när Kristian åker till Göteborg på fredag. För är Lukas likadan på fredag och lördag som han var idag så är det stressande att laga mat. Jag bli stressad när han gråter och jag inte får honom lugn genom att prata/sjunga med/för honom. Iaf när jag lagar mat! Jag vågar inte ha honom i sjalen när jag kockar, är rädd att han ska bränna sig på någon kastrull.

Kristian åker som sagt till Göteborg på fredag, han ska på fotomässan och jag och Lukas är inte direkt intresserade av det. Bättre att Kristian får åka själv så han kan ta det lugnt där uppe. Han ska på mässan både fredag och lördag. Jag ska inte ringa honom stup i kvarten, har inget behov av det. Vi hörs ju av under dagen och kvällen. Jag hade inte orkat med om han hade ringt hela tiden för att fråga vart jag är och när jag kommer hem osv. Han kommer hem igen på lördagen någongång.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är ju bra att massagen funkar iaf:)

Då får du & lille Lukas en solo helg, kan va mysigt det med;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback