Lycklig

Jag kan inte se mej mätt på min underbara son fast jag ibland blir trött när han skriker och jag inte vet vad som är fel.
Jag blir tårögd när han ger mej ett underbart leende, det är då jag glömmer det jobbiga.
Jag blir tårögd när jag ser han sova fridfullt. Jag gick nyligen in i vårt sovrum och studerade min underbara prins som sover skönt på mage.

Jag la honom efter att han hade somnat i min famn, eller han halvsov iaf. Det tog lite tid innan han somnade för han tappade nappen, men in med nappen några gånger sen sov han gott. Får se hur länge det varar, det är ju första gången som han får somna i sängen. Jag ska försöka få över honom i den några timmar varje natt iaf. Hmmm nu låter det som att det är någon som tappat nappen.....

Jag vet inte om jag ligger i riskzon för mjölkstockning. Inatt trodde jag att mitt högra bröst skulle explodera. Det var stort, ömt, knöligt och känslan av att det skulle spricka när som helst. Lukas åt från det och det gjorde inte ont men det var fortfarande ömt när jag vaknade. Senare idag fick jag samma känsla igen i det....får väl se vad som händer med det!

Idag fick jag besök av en god vän som heter Malin, vi pluggade tillsammans för 4 år sen tror jag det är. Hon var här med sin ena cockerspaniel, Mattis heter han. Hennes andra cocker var på trimning, Malte heter han. Vi tjabba och fika, mycket trevligt! Jag måste hälsa på henne en dag, vi sms:ar minst en gång om dagen till varandra. Skoj att vi fortfarande har kontakten!

Kommentarer
Postat av: Beatrice (Lyckosam)

Jag hade mjölkstockning när jag ammade Melvin! Det var verkligen inte trevligt!



På BVC kan man få ett sorts nässpray som löser upp mjölkstockningen! Ring dom och begär det,man får det på recept! Jag minns tyvärr inte namnet,men jag sa till en kompis som fick det att ringa BVC och säga att hon vill ha ett sådant nässpray som hennes kompis hade fått en gång och dom förstod genast och skrev ut det på en gång.



Duscha varmt,massera brösten i varma vattnet,stressa inte,köp fetvadd och vira runt brösten..inte alls snyggt eller mysigt skratt Men bra för brösten!



Dessutom är en bröstpump bra att ha såna ggr för att pumpa hjälper också till att lösa upp det,både att bebisen sugen och du pumpar. Lucas behöver inte dricka det sen utan du kan juh bara kasta det.





Jaaa,visst gör dom små liven en så otroligt lycklig! Jag minns fortfarande hur lycklig jag blev över Melvins första höga skratt,så lycklig så att jag började gråta och Patrik blev helt chockad över hur jag grät skratt..Men med hormoner i kroppen så kan det svämma över...haha

2009-01-20 @ 10:25:45
Postat av: Jessica

Aj för ev mjölkstockning,härligt att du är så lycklig, han är fin er prins. Jag hoppas vi snart ses, har du tid någon tisdag för en fika "på byn", så är jag med;) Har bara en lektion då... Kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback