dröm

Idag när jag var ute och gick fick jag sånt sug efter en sak, men jag är så fet så jag är tveksam till att det fungerar.

Jag skulle vilja kunna springa, alltså inte kuta på som en jaguar på jakt efter sitt byte. Men kunna ta mej fram, känna mej smidigare, känna hjärtat banka och svetten rinna.

Jag har inte haft sånt sug efter det tidigare.

Om jag nu ska börja springa så vet jag inte hur jag ska börja med tanke på min kroppshydda, skäms ju bara jag tänker tanken på att springa och ni som läser sitter säkert och skrattar åt min dröm.

Men jag känner att det är dags att ta tag i min kropp, Lukas blir äldre och vill busa mer. Jag vill inte ligga som en strandad valross och leka med honom. Jag vill kunna röra mej smidigt och leka utan att känna hinder.

Först måste iaf flåset upp, och det är dags att köpa nya skor tror jag. Vet vad jag ska satsa på för sko. Har en walkingsko från reebok, sköna!

Jag vet att några av ser om läser detta har något att snacka om med era nära och kära, men det struntar jag blankt i. Kan inte hjälpa att ni inte har något annat liv än att bry er om hur jag tycker och tänker. Sköt ni ert så sköter jag mitt!

Kommentarer
Postat av: umzacharia

Här har du en strandad valross till;) Jag om nån behöver få upp mitt flås och smidighet.....jag har börjat med lite snabba power walk. Sen tänkte jag börja cykla......har inte cyklat på över 9-10 år....det är ju så man skäms!!! Tror du att jag fortfarande minns hur man gör? skratt.....hahah

Postat av: Cecilia

Om du skaffar bra skor (och med "bra" menas oftast dyra, tyvärr... Mina kostade 900kr, och Johan betalade 1400kr för sina!! Det är inte klokt...) så skulle du definitivt kunna börja springa. Det är bara en fråga om sunt förnuft.



Jag ger dig samma råd som kusin Joakim gav till mig: När du är ute och promenerar, börja med att jogga (lugnt) upp för alla backar. Sedan går du vidare till att små-jogga bara 5 minuter av din vanliga promenad, och när det känns okej kan du små-jogga i 10 minuter. Sen tar du det steg för steg, lugnt och fint, och rätt som det är så har du gått ner 10 kilo:)

2009-06-02 @ 06:35:45
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Annika

Det har jag med velat göra, springa och se hyfsad ut när jag gör det. Så jag vet vad du menar. :-) Man behöver ett bra flås när man har aktiva barn. Får se om man han tid nån gång och försöka få upp kondisen lite.

2009-06-02 @ 07:58:26
URL: http://www.anniee80.blogspot.com
Postat av: Angeline

Här är det ingen som skrattar. Har tänkt samma sak själv. Jag tänkte börja promenera regelbundet å kanske få upp lite flås så man kan jogga lite därefter. Men ta du det i din egen takt. Jag hejjar på dig =)

2009-06-02 @ 08:49:21
Postat av: Jessica

Skrattar absolut inte, utan pepar dig till att fixa det. Ja skorna är nog grymt viktigt, så man får bra stöttning på fötter & så. Gå mycket gör du så, öka öka & öka takten ännu mer, så små joggar du sen ju, kanske en bra början (har nada aning)

2009-06-02 @ 13:30:46
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback