gubbar

Igår köpte jag hem 2 liter svenska jordgubbar, mums! Lukas fick smaka mosade jordgubbar till sin gröt och han tyckte det smakade mums. Han reagerade inte på jordgubbar så han fick några till idag på sin lunchgröt, lika mums denna gång! Han provade även min potatis- och palasternackspuré och den var visst också mums! Han ska få det imorgon med, och sen är det dags för något nytt om jag hinner göra någon ny puré! Köpte hem broccoli och blomkål igår.  Ska köpa hem kiwi som han ska få smaka, kan nog vara gott med kiwimos på gröten. Jag glömde köpa havregryn igår, jag blev akut toanödig igår på maxi, och när jag blir det så är det springa som gäller typ. Som tur var så var där ingen kö vare sig i kassan eller till toan! Vi handlade inte förrän vid 18, skönt! Jag hann iaf köpa en bil, såpbubblor och två böcker till lukas, sen vidare till palsternackan (ska göra mer puré, eventuellt bara palsternackspuré), sen vidare mot kassorna och då passerade vi frysdiskarna och jag slet åt mej broccoli och blomkål.

Vi var även inne på ÖoB (innan maxi) och där köpte jag billig Grumme tvättmedel (miljövänligt), 2 bodies, tre mjuka bollar och så tre filmer till mej. Men Lukas ska få se Kung fu panda med mej om han vill *fniss* Jag ska nog se den ikväll. Kristian kommer inte hem förrän imorgon bitti, sen vaknar han på eftermiddagen nångång, och sen jobbar han natt igen.

Vädret ska visst vara kasst i helgen, synd! Men det blir kanske en tur till Hagstástämman iaf.

När Lukas vaknar så drar vi till Toys 'r' us, ska leta vidare efter klossar tänkte jag. Sen blir det kanske något mer till vår prins. Han gillar iaf bilen jag köpte igår, han satt en lång stund och lekte med den imorse. Han sitter riktigt bra nu tycker jag. Han tittar upp (alltså upp mot taket) och 90% av alla gångerna så trillar han inte, han vrider även på huvudet för att titta bakåt utan att tippa (iaf 90% av alla gångerna). Han är ju inte så gammal så jag förväntar mej att han tippar.  Igår fick han sitta i den där sitsen på kundvagnen och han såg så stolt ut när han fick det. Det var som en ny värld som öppnades. Han skulle titta på allt och alla, smaka på vagnen osv. Jag höll honom i ena handen ifall han skulle slänga sej för mycket åt sidan, han ville ogärna hålla sig i vagnen. Men det gick riktigt bra! Min lilla kille börjar bli stor! Det går i ett rasande tempo. Dock vänder han sig inte så ofta, men det gör inget. Han kan vända sig om han vill. Men han trivs att ligga på mage och leka.

Lukas har sussat i två timmar nu, tröttis. I två nätter har han vaknat vid 4, och har då velat amma, han har verkat hungrig då han ammat i över en kvart (så länge brukar han inte amma på natten). Men sen har han somnat om och sovit gott till 8, sen varit hungrig och busat med mamma i sängen en timme och sen blivit trött igen. Gör inget när mamma också är trött!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja det går så sjukt fort, ibland känns det som om man inte hinner med

Postat av: Cecilia

Köp pocketboken "Den hemlige Kocken", där finns all info du nånsin kan behöva om fusk-mat:)



Transfett anges aningen med sitt rätta namn i innehållsförteckningen, eller så kallas det något annat. Men generellt kan man säga att allt fett som är härdat (även det som bara är delvis härdat) innehåller farligt transfett. Ibland kallas det "hydrogenererad olja" oxå. Eller helt enkelt "smörolja". Blääää.



2009-06-06 @ 11:05:57
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback