klapp på axeln

Idag har jag varit duktig och gått hem till min mamma. Ja det var varmt och ja det var svettigt! Jag laddade upp med 2 liter vatten och 1 liter gick åt på vägen dit, sen½ liter när jag satte mej ner, sen slurkade jag i mej den sista flarran medan vi satt i skuggan och fikade. Vi blev inbjudna på grillar korv med bröd, så jag slapp göra middag idag. Jag ringde efter Kristian för jag kände att mina fogar pallade inte med en promenad hem.

Det är skumt att jag känner av fogarna efter förlossningen, är stel och det ömmar. Jag hoppas det släpper med tiden. Är det bra väder imorgon med så blir det en promenad här hemma, för bilen ska lagas. Styrleden ska bytas så vi kan ombesikta bilen.

Lukas sover och Kristian sover, snart ska jag också sova tror jag. Jag är trött idag, kan man bli trött av att vara ute flera timmar?

Imorgon ska jag göra mat, kycklingfilé med pesto, ska bara hitta något trevligt recept med för jag är kass på att hitta på! Men man borde kunna kleta in fileérna i pesto och så in i ugnen till de är klara. Någon som har tips?

Jag trodde att Lukas skulle smälta bort i shorts och linne, men han ser ut som vanligt! Han hade lätt kunna sitta i bara blöjan i skuggan idag.

Jag invigde vädringsluckan och myggnätet på vagnen idag. Det var mycket insekter ute, speciellt en massa flugor, så insektsnätet drogs över ganska snabbt på vår promenad. Skönt att ha myggnätet i sufletten så glömmer man det inte hemma! Är där insektsnät på scootern med?


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Fogarna kan kännas av länge, när Fille var två år hade jag fortfarande känningar av dem.



Det går bra att bara kleta in kycklingfiléer med pesto och sen skjuts in i ugnen. Funkar även på hokifiléer (eller annan vit fisk). Supersmarrigt!



Jag har tyvärr ingen aning om var du kan hita såna dynor. Har faktiskt aldrig hört talas om Ditten & datten!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback