reser sig mot möbler

Ännu en dag med härligt regn! Perfekt väder att sitta inne och leka med Lukas, göra storkok och tvätta! Igår gjorde jag potatis- och broccolipuré som slank ner utan problem! Men han äter inte hela portioner med mat ännu, men hel portion med gröt. Han gillar att köra bil med munnen full med mat, men inte när han har gröt i munnen. Jaja, det ger sig nog, inget jag oroar mej för.

I torsdags var vi på Familia och där köpte jag citronsorbet att fika på, ganska sur i smaken. Lät Lukas får smaka lite men han ändrade inte en min utan ville ha mer, så han verkar gilla lite sura saker. Vi köpte lite kläder till honom och en gungställning. När det blir bättre väder så ska vi montera den och så klart inviga den, alltså Lukas ska inviga den, inte jag och Kristian! Jag fixade mej en ny mobiltelefon, en Sony Ericsson W805. Än så länge är jag mycket nöjd med min telefon, jag har alltid varit nöjd med Sony Ericsson telefoner!

Han har äntligen börjat vända sig från rygg till mage! Så nu kan han vända sig på båda håll. Han har börjat gå upp allt mer i armhävningsställning, så kanske krypet kommer igång snart. Lugnast om det dröjer ett litet tag till! Han sitter bra och brukar lägga sig över i krypställning efter ett tag. Innan idag trodde jag att han skulle lyckas sätta sig själv ifrån krypställning, det var inte långt ifrån.

Inatt drömde jag att han hade börjat resa sig mot möbler, men det får gärna vänta ett tag till. Visst är det kul när de utvecklas men allt behöver inte gå i ett rasande tempo!

De senaste dagarna har Lukas varit trött, gäspat mycket men inte sovit längre pass för det (alltså pass på dagen). Han sover kanske en timme, vaknar och gäspar och vill komma upp. Sen efter någon timme är han trött igen. Vet inte om det är något som spökar hos honom eller om det är en liten trevlig utvecklingsfas.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Den Hemlige Kocken förändrade faktiskt mitt sätt att se på "färdigmat". Inte så att jag aldrig köper något med färgämnen eller förtjockningsmedel, men jag köper absolut ingenting där det finns onödiga saker i. Som den där lyxglassen jag hittade på MAXI för nån månad sedan, den som innehöll FEM stabiliseringsmedel... samt fett från gris. Hur instabil kan en produkt egentligen vara om den är djupfryst??:)



Och det där med brödet är ju löjligt. Att inget av Pågens bröd ens får jäsa färdigt, utan att de vispas fluffiga med hjälp av tryckluft. suck


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback