uppdatering!

Nu är det några dagar sen jag skrev, tänkte innan att jag skulle skriva en massa intressant men är för trött för det.

Lukas sov oroligt natten till idag, han var jätteledsen vid några tillfällen men blev lugn så fort han kom i min famn, så tidigt imorse fick han sussa hos oss och då sov han så gott! Jag fick väcka honom 8.40 för vi skulle på babycafé! Sover han lika oroligt inatt så ska jag ta över honom tidigare, för då sover vi båda bättre! Jag försökte vyssja honom i sängen men det gick inte och inte ska han behöva ligga och skrika i sin säng och vara jätteledsen/förvivlad. Han skriker/gråter ju inte för att vara elak. Skrik/gråt är hans sätt att förmedla sig och besvarar man inte på något vis är man ganska elak tycker jag. Det är som att ignorera en medmänniska som ber om hjälp. Tänk dej själv att du vill ha hjälp av någon för du inte mår bra och så struntar den människan i dej, ignorerar dej. Nej, här ska vi inte ha ett ledset barn i sin säng. I sin säng ska han vara trygg och sprutar tårarna så är han inte trygg, då vill han ha närhet, och närhet får han av mamma och pappa. Hos oss är han trygg. Jag kan lägga tillbaka honom i hans säng när han har somnat om hos oss, och då sover han vidare några timmar till. Men inatt var första gången han inte sov så bra. Men det händer mycket i hans utveckling så det vore konstigt om han inte reagerar på det.

Jag, Lukas, Jessica och William var på babycafé idag. Trevligt och speciellt trevligt för Jessica och William var med! Jag fick gjort hand- och fotavtryck med Lukas, ska hämta det nästa vecka. Skoj skoj! Sen skrev jag upp mej på öppna mottagningen hos bvc, hade lite frågor att ställa. Jag ville att Maij skulle kolla Lukas skalle, men det var precis som det skulle så nu behöver vi inte oroa oss. Vi blir lite oroliga ibland tack vare bulorna, så vi har extra koll på hans huvud. Jag vet att bvc-sköterskan kollar huvudet varje gång och det växer som det ska. Den ena bulan syns inte och den andra är myyyyyyycket mindre nu. Nog mest bara vi som ser den.

Sen frågade jag bvc om bebis/småbarn och nypotatis. Och det ska man visst inte ge dem för de kan får rejäl magknip och diarré. Så jag är glad att jag köpt hem vinterpotatis så jag ska fixa lite med dem och frysa in. Lukas kommer inte att få någon nypotatis denna sommar. Jag hoppas inte han reagerar på att jag äter nypotatis, för vissa bebisar reagerar på det för de får i sig det via bröstmjölken.

Lukas gillar mina frukt/bär-pureér som jag gör själv. Det är så himla enkelt och myyyyyyyyycket billigare att göra egen. Igår fick han puré med hallon och blåbär. Idag blev den en puré med mango/banan och ikväll blev det kiwi/banan. Jag har sån puré på gröten. Jag ska nog göra storkok imorgon, ska göra kycklingpuré och något med färs tror jag minsann. Känns som om det är dags att introducera kött snart. Tur jag har laddat upp med lite burkar!

Jag trodde Lukas skulle krypa iväg häromdagen men han trycker sig fortfarande bara baklänges, men han förflyttar sig iaf! Jag frågade idag om det var vanligt att bebisar kryper/ålar/går bakåt och det var visst väldigt vanligt. Lukas förflyttar sig bara bakåt och han tycker det är skitskoj att stå upp, hålla en i händerna sen står han typ och hoppar. Han knäar eller vad man ska säga, tränar sina benmuskler!

Imåndags var vi hemma hos Jessica för att beskåda söta William, han var sååååååå liten och sååååååå söt och en riktigt glupsking! Nova tyckte det var skoj att Lukas kunde sitta på golvet och leka, hon byggde med klossar och Lukas smakade på klossarna. De verkade iaf ha det bra! Lukas var ganska trött efter besöket hos William!

Igår var jag på bibblan, Lukas hängde med som vanligt, kanske han blir en bokmal precis som sin mamma! Jag lånade en bok om mat som Vi föräldrar har gett ut. Och boken Allt du vill veta om barnets sömn men varit för trött för att fråga om, också utgiven av Vi föräldrar. Vi har inga sömnproblem nu men kan ändå vara intressant att läsa en sån bok, kanske få lite tips osv. Jag lånade även böcker med lite rim och ramsor, dags att lära sig lite sånt så vi kan ha lite skoj här hemma.

Jag och Kristian ska försöka fixa lite fina kort på Lukas, ska bara fixa lite först. Sen måste vi kanske boka tid med Malin för hon ville få sina vovvar fotade.

Hmmmmmmm, tjaaaaaaaaaa, eeeeeeeeeeeh, det var nog allt. Blev en hel del iaf upptäckte jag!

Jag börjar känna mej förkyld, inte bra! Bara jag inte smittar prinsen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi hade det sååå trevligt med er i går, hoppas vi gör om det! Kram fina ni

Postat av: Angeline

Rasmus vaknade 23 igår när vi egentligen skulle lägga oss. Han var ledsen å vi satt på soffan å mös en stund innan jag lade honom igen. Slocknade som en gris! Klart man måste trösta ledsen bebis ju, jag hade mått jättedåligt om jag vet att jag inte är tillräcklig för mina barn. Av mig ska dom få trygghet å allt dom behöver.

2009-06-11 @ 10:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback