utvecklingsfas

Vår lilla prins är nog i ett trevligt språng just nu, har inte märkt av sprången så mycket som nu. Han blir arg när han inte får tag i saker han vill ha, börjar gråta om jag försvinner ur sikte, sover dåligt och utvecklas massor!

Igår och idag har han satt sej själv, från krypställning till sittande. Jag blev väldigt förvånad när jag såg vad han lyckades med! Min lilla bebis är ingen bebis längre!

Folk verkar tro att det tar hundra år att göra lite puré, ack så fel ni har. Lukas fick smaka burkmat idag, oxkött med grönsaker. Jag öppnade burken och höll på att kräkas för det luktade kattmat. Sen la jag det i en tallrik och såg hur slaffsig maten var. Värmde det och smakade på det. Förstår att det finns barn som inte tycker om maten, den smakar nada, bara lite vatten typ. Sen kollade jag innehållsförteckningen (semper) och givetvis stod vatten först, inte konstigt att den var slabbig och smaklös. Det är mer smak i den puré jag gör själv utan kryddor. Jag ångkokar grönsakerna så de behåller sin smak och alla nyttigheter. Sen använder jag kokvattnet till att spä purén.

Häromdagen började jag läsa boken Den hemlige kocken, mycket intressant läsning. Tex så utvinner man vaniljarom i från rötad gran (vanilj som används i bla glass), och man utvinner även vaniljarom ifrån kodynga (vaniljdoft i tex schampoo). Pistageglass får sin färg ifrån färgämnen eller spenat. Rökad skinka får sin röksmak ifrån ett trevligt kemiskt medel, iaf om det står aromämne på förpackningen. Ja, det ska bli intressant vad mer man stoppar i sig.

Imorgon ska jag och lukas till mitt jobb, och vi ska även inom mitt jobb. Ska även till djuraffären för att köpa kattsand och kattmat tror jag. Får se hur mycket vi har kvar i tunnan till dem!

Sen ska jag nog sluta kommentera hos vissa för de verkar bara bli sura. Ursäkta mej om jag inte håller med allt ni skriver om, ursäkta mej att ni blir stötta av mina åsikter, synd att ni inte klarar av att andra har andra åsikter.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

NEEEEEJJJ du måste kommentera min blogg, ingen annan tycks göra det! Kodynga lät inte nice.. Måste kolla vad som finns i mitt smultronschampo, säkert en massa jag egentligen inte vill ha i håret =P

2009-06-15 @ 20:05:31
Postat av: CiliaH

Hoppas du inte slutar kommentera hos mig iaf :)



På tal om innehåll... Vet du att det finns en massa skit i hudvårdsprodukter som kommer från dels oljeindustrin dels gammal äcklig frityrolja. På grund av det har jag börjat använda produkter som inte har sånt i sig.



Duktig Lukas är! Matilda sitter om man sätter henne och ligger still på det håll man lägger henne :) Tror allt att hon är lite lat lilla tösen ;)

Kram

Postat av: CiliaH

Vad glad jag blir:)



När du ska lägga in film måste du först lägga in klippet på youtube och sen kopiera inbäddningskoden och klistra in den under HTML-ikonen i där du skriver dina inlägg. Bättre beskrivning finns här

www.designadinblogg.se



Ha en fortsatt bra kväll. Nu ska jag mysa med min sambo :)



Kram

2009-06-15 @ 21:12:02
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Jessica

kommentera på, jag tål din kritik! haha fast jag har nog inte fått ngn :P :D... Jag é ju så bäst liksom .... emmm ja hahaha

2009-06-15 @ 22:06:35
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Veronica

Läste att barn kan sova oroligt mellan 6-9 månader tror de hade något med att de börjar förstå sina drömmar eller något sånt. Leo har också börjat sova lite oroligt nu.

2009-06-16 @ 18:37:57
Postat av: Anonym

ja fy helvete va arg ja blir på folk som inte kan låta oss vara. ja har ju inte varit en ängel o inte danne heller. men det e ju ändå upp te oss va vi väljer o göra, ush ush ush hitta du möd på ica i dag?

2009-06-18 @ 22:15:19
Postat av: Nancy66

Toppen att fixa sin egen mat ju, faktiskt så åt mitt barnbarn min dotters mat mycket bättre än burkmaten under lång tid. Nu äter han väl allt möjligt men nu är han ju vid året. :-)



Ha en fin midsommar, :-)

2009-06-18 @ 22:43:45
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Camilla

Jag har inte läst hela hemliga kocken än, men det jag läste... SHIT.. Sen läste jag alltid när han skrev i aftonbladet också.. Mina kollegor ville inte sitta vid mig då, hmm undrar varför? tur att man väldigt sällan äter skinka och falukorv :)

2009-06-25 @ 09:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback