Full rulle!

Klockan ringde 8.30 men jag och Lukas somnade om och jag klev upp strax efter 9. Lukas har varit lite orolig inatt och känts väldigt varm, men när jag var på BVC så var hans temp 37,5. Men han har varit lite gnällig hela dagen, men efter att ha sovit i nästan tre timmar så var han nästan sig själv igen! Tyvärr somnade han lite sent i eftermiddags men jag hoppas ändå han sover bra inatt. Han somnade iaf vid 22.30.

Vi var på babycafeét och det var helt okej idag. Vi sjöng lite och så fick Lukas gunga i en filt, och det verkade han gilla! Någon onsdag ska vi göra gipsavtryck, skoj skoj!

När jag ändå var på Familjens hus så vägde och mätte jag Lukas, det är 12 dagar sen sist. Han har växt 2 cm och gått upp 230 g, så nu är han 62,5 cm och väger 6260 g.

Imorgon ska vi till Väla på fikaträff. Ska träffa några mammor som jag snackat med i snart 1 år på sajten Familjeliv. De flesta bor i Helsingborg, men ibland kan jag ju köra dit och hälsa på. Funderar på att hänga med någon dag då några ska ta promenad i Pålsjöskog, ska bara hitta dit ifrån Perstorp. Jag hittar dit om jag kommer ifrån Höganäs. :-P

När jag ändå är på Väla så ska Lukas köpa present till Nova som fyller fyra på lördag! Han ska nog hitta något fint tror jag! Jag ska även ta en sväng in på IKEA och köpa barnmatstol, dyna, haklappar, ätset och ett spjälskydd. Får se om jag kommer ut med något mer skoj. Kanske en potatispress för det tyckte Jessica och Elin O att jag skulle ha!

Jag får inte glömma att skriva om det viktigaste som har hänt idag! Jag fikade med bästaste Jessica (hon har så fin bebismage, glömde säga det till henne, alltså hela Jessica är fin!) och bästaste Elin 0 som också är så fin! Vi åt goda frallor, snackade om livet och sen fikade vi på ananaspaj som Elin hade gjort!  Vi måste verkligen göra det oftare, vi är lite slariva på att ses fast vi bort så nära! Men nu ska vi försöka promenera tillsammans lite då och då, vi har ju en fin liten skog vid badet som vi kan promenixa i och så kan Nova hänga med och köra lite rally!

Nu ska jag fortsätta att läsa den spännande boken som jag började med häromdagen, men jag hoppas jag kan lägga den ifrån mej innan det är tid att gå upp!

Ja, just det! Jag ska stämma träff med en vän som jag inte har sett på evigheters evigheter! Ska bli skoj!

Kommentarer
Postat av: Mynta

Hallå Linda!

Nu är jag då äntligen inom och kommenterar hos dig...



Hoppas gårdagen på Väla blev lyckad! Vad spännande att träffa folk som man först bara haft kontakt med på nätet! Har ni träffats tidigare, eller var igår första gången??

Hur blev IKEA-besöket? Fick du tag på det du hade planerat? Kom du hem med något som du INTE hade planerat? (Brukar ju bli så när man är där...)



Du - jag har faktiskt tagit hjälp av självaste språkvårdsinstitutet för att reda ut det här med stavningen av morgon i plural (get a life)!!

Såhär sa de:



fråga

Vilken är den vanligaste pluralformen av morgon?

svar

Det beror nog på vilken typ av språk det rör sig om, men i dagstidningstexter är formen morgnar, som får ses som den normala skriftformen, mer än fyra gånger så vanlig som den vardagligare och talspråkligare formen mornar.



OK. Då vet vi alltså. Mest korrekt är "morgnar". Ska försöka komma ihåg det...



Hoppas allt är väl med lilla familjen. Hur mår Lukas nu? Han fick väl aldrig feber, får vi hoppas...?



Ha det nu så bra! Ses på söndag, igen?



Kram!

Postat av: Margareta Öhman!

Hoppas ni får skoj på eran träff idag =)

2009-03-12 @ 08:44:28
Postat av: Jessica

Hoppas Lille prinsen sov gott & att ni får riktigt trevlig idag.



Tack själv för fikan, mina fina älskade vänner, det är så skönt & vara med er att man kan va sig själv & roligt har vi med, med allt vårt prat;). Oftast blir det god fika med höhö...;)



Nova kommer garanterat blir glad för presenten för det är ju Lukas som köpt den;)... Hon är ju kär i honom....



Solen skiner idag härligt:) Shoppa lugnt på Ikea

KRAM JESSI

2009-03-12 @ 08:50:07
Postat av: Beatrice (Lyckosam)

Kanske har han feber ändå fast han bara har 37.5

Melvin har feber när han har 37.5 för han är väldigt lågtempad i vanligt fall. Du får kolla tempen på honom när han är som vanligt bara för att kolla vad hans normala temp ligger på.

2009-03-12 @ 10:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback