Sjukhus

I eftermiddags var vi och besökte svärmor på sjukhuset. Vi körde inom ICA och köpte 4 tidningar till henne. 2 veckotidningar, 1 skvallertidning och 1 mattidning. Hon blev väldigt glad för dessa, lite tidsfördriv för henne. Det händer ju inte så mycket på en strokeavdelning och medelåldern är typ 75 skulle jag tro.

Lukas charmade både patienter, besökare och personal. Det kom fram en tant som så gäääärna ville se Lukas, och så klart fick hon det. Det var 58 år sedan hon själv hade en sån liten. När vi hade varit där ett tag så kom Philip och Erica. Så vi snackade och tittade på tv. Vi var där i lite mer än tre timmar, kändes inte skoj att lämna svärmor kvar på en sån tråkig avdelning, men vad ska man göra? Jag är iaf glad att hon har fått bra vård och nu hoppas jag verkligen att hon slutar röka. Hon har fått slutarökaplåster.

Svärmor mådde ganska bra efter omständigheterna, lite trött för hon hade haft ont i sin fot så hon hade inte kunnat sova plus att de kom och tog prover på henne var fjärde timme. Hon är nu behandlad mot proppen hon fick, hon har fortfarande nedsatt styrka/rörelseförmåga i höger arm och lite på höger sida av ansiktet, hon sa att det känns som när man har tandläkarbedövning, lite avdomnat.

Jag blev så sugen på tonfisksallad när vi var på besöket för svärmor fick det till kvällsmat, så när vi körde hemåt så åkte vi inom ICA Maxi, så imorgon blir det tonfisksallad!

Lukades båkade och kämpade länge mot John Blund, men efter att ha ätit en del och gosat mycket så sover han i sin säng. Jag ska strax lägga mej, känner mej inte helt hundra idag, är supertrött, ungefär lika trött som sista tiden som höggravid.

Kommentarer
Postat av: Jessica

klart han charmar söta unge!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback