Trots

Idag trotsade jag min trötthet och gick en lååååååååååååång runda. Var ute i nästan två timmar trots iskalla vindar och en förkylningsond hals. Lukas hade det gott i vagnen.

Idag har jag fortfarande ont i bröstet men har fått bort knutorna iaf, ska till BVC imorgon så ska ta ett snack med bvc-sköterskan. Hoppas verkligen hon är där imorgon annars vet jag inte vad jag ska göra!

Lukas sov oroligt inatt och jag sov inte mycket bättre så idag är jag trött. Håller på och värmer rester sen igår, perfekt med rester när Kristian jobbar eftermiddag. Lukas sussar i sin säng och när jag har ätit så ska jag slänga mej en sväng på soffan.

Innan Kristian åkte till jobb idag så åt vi våfflor, gott!

Jag satt och tänkte på viktnedgång innan idag, jag väger för mycket och försöker hitta en livsstil som passar. Jag vill inte hålla på och räkna en massa points osv. Den livsstil jag vill skapa ska även passa när jag börjar jobba en vacker dag.  Jag tror inte att man ska använda en massa lättprodukter i sin mat, utan jag kör med rediga saker. Ni som känner mej vet att jag är mer eller mindre beroende av coca cola, men det har jag dragit ner på rejält. Jag har även börjat med promenader. Det är skönt att gå men det jobbiga är att komma iväg. Sen när jag väl är ute så är det jag som bestämmer tempot. Idag gick jag inte så fort med tanke på förkylningen. Annars brukar jag gå fort och då svettas jag, det gäller att få upp pulsen. Jag kommer inte att köra på någon hård diet eller att jag bara få unna mej saker på lördagar, för då är det kört direkt. För får jag bara äta gott på lördagar så lessnar jag rätt fort och då är jag tillbaka till dåliga vanor igen. Det är visst vanligt att man jojobantar. Alltså att man ger sig f*n på att gå ner, kämpar några veckor och går ner, sen helt plötsligt så ska man inte hålla igen för att det är jul eller påsk, och vips är man tillbaka i träsket igen.  Nej, nu ska jag försöka på mitt vis. Jag kommer inte berätta så mycket här i bloggen om min viktkamp, vill inte ha någon press. Ska jag gå ner i vikt så ska jag göra det för min skull och för Lukas skull.

Kommentarer
Postat av: Bella Cullen

Jag hejjar på dig! =)



Skulle åxå behöva lite nyttig livsstil men ja.. det kommer kanske en vacker dag. Mat är ju gott!

2009-03-25 @ 21:44:48
Postat av: Josefin

Att försöka gå ner i vikt för någon annans skull än sin egen är inte lönt. Du måste själv känna att det gynnar dig och precis som du själv skriver så måste du hitta en metod som passar dig. Dock kan jag ge dig ett tips. Green tea är väldigt nyttigt te, dock inte världens godaste. Men det rensar kroppen samt förebygga mot sjukdomar. Bara ett tips. :)

Jag håller tummarna för dig.

Postat av: Annika

Det viktiga är att man hittar en viktminsknings metod som passar en själv, som du skrev. Finns så många olika metoder och dieter, det är en djungel! Själv har jag kommit igång igen efter en svacka så nu är det neråt jag ska. Lycka till du med!

2009-03-26 @ 06:54:18
Postat av: sicka

Sund inställning! :) Lycka till!

2009-03-26 @ 08:55:50
URL: http://sicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback