Prosit

Idag nyser Lukas en massa och när jag säger prosit så skrattar han. Undras om han är på väg att få sin första förkylning, han har nyst tidigare men inte blivit mer än nysningar, inte en massa snor och hosta.  Snoret rinner lite så han blir arg varje gång jag ska torka näsan, är ju inte fräscht när snoret rinner.

Han ställer sig ofta i krypposition och gungar fram och tillbaka, får väl se om han kommer på hur man gör när man ska krypa. Skoj att han bara kommer på en massa utan att man behöver visa hur man ska göra.

Han har även börjat med nya ljud, han viskar fram dädädä och tätätä.

Igår åt han en halv banan och det tyckte han var smaskens! Han har fått smaka lite banan tidigare så jag blev förvånad att han klämde en halv banan! Undras när jag vågar låta honom tugga själv på bananen, gommer är ju rätt hård så han skulle nog klara det. Känns ju onödigt att sitta och skrapa en massa banan på sked. Får se om jag gör ett försök någon dag.

Bland grötsmakerna så verkar han gilla mild havregröt bäst.

På onsdag ska vi på 6 mån kontroll, får se om vi sticker på babycafé på förmiddagen, Kristian sover då för han har jobbat natt. Sen åker vi hem en liten sväng och hämtar pappa för vi ska på 6 mån kollen klockan 14.

Kommentarer
Postat av: Jessica

om vår bebis inte kommit, ska jag til MVC på ons kl 9.15 då kan vi ju ses:) Om ni ska till baby cafét kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback