Rädd

Undras om Lukas blev rädd för läkaren för nu i två nätter har han inte ätit förrän vid 6, somnat vid 21-21.45. Fått nappen mitt i natten, jag hör när han letar efter den. Sen sovit vidare till 6-tiden, ätit och somnat om och vaknat strax efter 9. Inte helt fel måste jag säga!
Är himla glad att han somnar om igen vid 6, ser ingen anledning till att kliva upp då om vi inte måste. Dagen har tillräckligt många timmar iaf till att hinna göra saker.

Igår var jag och Lukas hemma, lekte och städade! Kristian trängdes vid Netto som invigdes igår. Jag kände inte för att stå med Lukas i en kö när det blåste som bara den. Jag är glad att Netto har öppnat för nu kan jag köpa blöjorna till ett lägre pris, rättare sagt 10 kr billigare. Det är inte helt fel! Ett paket Huggies kostar 82 kr! Och det är väl nästan 30 kr billigare än vad Libero/Pampers kostar? Huggies läcker inte heller som liberos gjorde. Lukas har samma blöja från 21-09 utan att den läcker.....

Igår fick Lukas gröt till lunch och som kvällsmål, annars var det amning de andra måltiderna. Han fick smaka ny gröt igår och den slank ner utan problem. När jag och Kristian åt vår hemgjorda pizza så snaskade Lukas på några majskrokar.
Idag fick han smaka lite smörgås och det var visst också gott. Än så länge har han gillat allt han har fått smaka. Potatis fick han för ett tag sen och det är ju rätt smaklöst, ska blanda det med palsternacka tror jag. Eller så gör jag som det står i böckerna, ta en rotfrukt/grönsak/frukt/kött i taget. Jag ska iaf inte vänta för länge med kött eftersom det innehåller en massa nyttigheter. Och givetvis ska jag göra storkok, så jag slipper lägga onödiga pengar på burkmat. Ett barn behöver inte ha olika maträtter hela tiden, de är ganska nöjda ändå. Ska även göra sås att frysa in och jag ska inte undvika en massa mejeriprodukter utan göra sås som innehåller mjölk. Allt enligt recept ifrån bvc. Det kan väl inte vara så jobbigt att göra mat till sitt barn och frysa in i iskuber och sen lägga över det i burkar? Jag tror att man spar pengar, barnet blir van med hemlagad mat och man spar på miljön.

Idag börjar Perstorps festivalen, vi ska sjunga imorgon kl. 14. Men det lutar nog åt att vi kör ner en runda idag, jag ska iaf till bibblan och lämna två filmer som jag har lånat.

Lukas ligger och sussar nu, när han vaknar ska han få gröt!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Jag sover åxå gärna länge men inte mina barn =P



Macka e gott! Potatis är kanske inte lika gott utan nåt tillbehör men det fixar du. Hemmagjord pizza låter smaskens! Idag ska vi ha ugnsstekt falukorv å hemmagjord päremos, blir till Rasmus med =)

2009-05-29 @ 12:29:00
Postat av: Jessica

Jag tycker det var super bra att göra barnmat till Nova, tyckte det var roligt & jag vet vad hon fick i sig, dessutom fick hon smaka "våra smaker" (jag kryddade ju inte & så, men du fattar.) Till William tänker jag göra likadant... (Visst lär jag väl köpa en & annan burkis, men det är tänkt att göra egen för det mesta).





Jag orkade heller inte gå till Netto i går & trängas, :S



kram J



Postat av: Cecilia

Jag har massor av kusinbarn som i princip är uppfödda på rotfrukts/potatis-mos, kalvsylta och böcklingpastej. Lätt att förvara, billigt att köpa och enkelt att mosa:) Och det har blivit rejäla ungar av allihop...

2009-06-01 @ 08:19:27
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback