underbart!

Idag var jag och Lukas och hälsade på Elin och hennes söta Dino som snart blir 5 mån! Jag och Elin började umgås under konfirmationsåldern och har haft mer och mindre kontakt under alla år. Och idag när vi träffades så var det som om vi alltid brukar träffas och fika! Vi tjattrade på som bara den och pratade om hur underbart det är att vara mamma! Hur häftigt det var att föda barn! Och så lite skvaller så klart!

Tiden bara flög iväg och vips hade vi varit hos dem i fyra timmar och det började skymma, så jag fick tacka för oss!

Dagen började med ett blöjbyte vid 5.30, Lukas tänder spökar (tror det är tänderna) så han har lite äcklig avföring just nu. Lukas somnade om efter ett litet tag och vaknade igen 8.30! Här går vi inte upp med tuppen om vi inte måste! Vi lämnade Oderljunga strax efter 10 och var i Mjöhult vid 11. Sen var vi hemma vid 16 igen.

Ikväll fick Lukas gröt som vanligt och lite dessert, tyvärr ville inte hans mage att han skulle ha maten så allt kom upp igen. Så Kristian fick ta upp matstolen till duschen för att tvätta av den och jag fick ta en nerspydd son in till badbaljan. Lukas skrattade och snackade och visade inga tecken på att må dåligt. Jag gav honom iaf en alvedon nu ikväll och hoppas han får sova gott inatt. Jag hoppas verkligen inte att det är någon magsjuka eftersom vi varit hemma hos familen Jönsson/Andersson idag! Och om det nu är magsjuka så ber jag om ursäkt till Elin och Dino för vi visste i så fall inte om att Lukas var dålig för då hade jag aldrig åkt dit!

Jag hoppas att magsjuka personer håller sig hemma och att de håller sig hemma tillräckligt länge, alltså 2 dygn från sista spyan/diarrén!

Ikväll klickade jag hem en julklapp till Lukas, en sköldpadda som projicerar små stjärnor i taket, alltså en lampa!

Efter fikan med Elin och Dino så fick jag sånt lässug så jag hoppas jag får upp läsandet ännu mer nu! Det finns så många bra böcker som jag vill läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback