ett litet steg

Idag tog Lukas ett litet steg utan att hålla i sig, han gick från soffan till mej :-P
Men han har avancerat och kan gå lite när jag håller honom i en hand, innan skulle han tvunget hålla med båda! Men han står aldrig om man ställer honom på golvet och släpper, då sätter han sig direkt. Så kanske han börjar gå själv rätt som det är eftersom han ändå verkar få bättre balans.

Ikväll ska jag jobba, 16.30-22, skönt, det innebär att jag kan ta färre föräldradagar! Ska spela flöjt på söndag och då tjänar jag också lite pengar, nice!

I tisdags var vi ju på shoppingrunda och jäklar vad vi shoppade! Det var kul att kuna handla utan att känna att det och det kan vi inte ta. Köpte nog inte en enda sak som jag är missnöjd med! Lukas fick en massa saker, typ 85% av alla saker var till honom. Han fick overall, mössa, regnställ (fleecefodrat), vantar, pyjamasar, byxor, bodies, mockasiner, en sackosäck, leksaker och babyolja. Nästan alla kläder köpte jag i strl 80, byxorna är lite långa än men det går att vika upp. Dyraste plagget om jag bortser från overallerna var ett par jeans för 80 kr. Jag köpte några tröjor till mej själv, några strumpor och lite trosor. Kristian köpte också strumpor, kalsoner och lite tröjor.

Leksakerna var till bättre priser än i leksaksaffären. Jag har länge kikat på en talande hund från Fisher-price men tyckt att 450 kr är för mycket, men jag hittade den på ge-kås för 269 så en så hamnade i vagnen. Köpte även en buss med figurer, bussen låter osv. Bussen ingår i Little people från Fisher-price och den kostade 150 kr. Den ska han få i födelsedagspresnt. Det var meningen han skulle få hunden i julklapp men han började pussa och krama den redan i affären så han fick den när vi kom hem. Han sitter gärna och klappar den och trycker den på näsan. Verkar vara en bra leksak!

Vi köpte även julklappar till Lukas kusiner och till Nova och William. Jessica vet redan vad Lukas har köpt till dem :-P

Igår tog jag hem Lukas konstverk! Ska mäta den och se om vi kan hitta en ram!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Duktig han är :D Fast han har vatt tidig med det mesta så jag är inte förvånad ;)



Kul han gilla hunden :D ska försöka komma ihåg å handla batterier till Jennifers gamla å se hur Rasmus reagerar!

2009-10-08 @ 14:21:34
Postat av: Jessica

Hihi massa skoj.... Ja Lukas är ju bara för söt som köpte klappar till dem puss på dej grabben...



KRAM PÅ ER

Postat av: Cecilia

Emlasalva bedövar bara den yttersta huden, så jag tvivlar starkt på att det hjälper vid vaccination. Kanske om man är jättekänslig just för tanken att bli stucken. Smärtan man känner i samband med en intramuskulär injektion beror på vätskeansamlingen som sker inuti muskeln, att vävnaden fylls av en irriterande substans och blir utspänd... så det är en smäll man får ta. Smärtan nu efteråt (som tydligen kan vara upp till tre dygn) måste bero på något annat, men vad vet jag inte. Vet bara att det gör ganska ont:)



Men åsikterna om hur ont själva sprutan gjorde är delade! Du kanske inte känner någonting. Enligt vad jag kunde se igår så var det ungefär 50/50 som tyckte att det gjorde jätteont/ inte kände någonting alls.



2009-10-14 @ 10:58:42
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Som sagt, du kanske inte känner någonting. Vi får hoppas det!



Men annars är det väl helt okej att du bölar. Jag svor en hel del, såpass att sköterskan en bit bort vände sig om och snäste "Det var VÄRST vilka ord vi använder idag då". Jag antar att hon aldrig har hört någon säga så hemska saker som jävlar i helvete förut:)

2009-10-14 @ 11:51:16
URL: http://cissivarnng.blogg.se/
Postat av: Ilona

Det ÄR roligt att åka till Ullared. Jätte längesen jag var där bara.....

2009-10-20 @ 06:57:43
URL: http://umzacharia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback