Ojoj!

Igår klippte jag mej, riktigt kort, härligt! Hon som klippte mej var riktigt duktig och trevlig! Klippte mej hos http://www.hardrocksalong.com/ Hon klipper inte bara kort och tufft, utan klipper alla sorters frisyrer.  Jag rekommenderar henne iaf! Hon kom med ett förslag på färg som skulle passa mitt hår så jag sa att jag skulle återkomma om det, ville rådfråga min make först. Berättade om förslaget och han sa att jag skulle ringa och boka tid!

Så idag ringde jag och fick tid redan på lördag kl. 9, skönt att man slipper vänta så länge innan man får det gjort. Så på söndag kommer jag nog vara grann i håret!

Sen idag ringde jag även till optikern, ringde 11.30 och fick tid redan 14.20, snabba puckar! Så jag ringde mormor och frågade om hon ville hänga med som smakråd och "barnvakt", och hon hängde gärna med. Det vräkte ner regn när jag körde mot Helsingborg och det är inte så roligt att köra bil när man inte ser många meter framför sig och det står massa vatten på vägen. Men vi kom iaf in och vi kom i tid, skönt!

Jag gjorde synundersökningen och visst hade jag fått sämre syn, inte mycket med dock en förändring. Så nu har jag -5.25 (har jag för mej) på höger öga plus astigmatism eller vad det heter, men inte så mycket så det behövs knappt korrigeras. Med vänster öga ser jag -6.75. Optikern frågade om jag hade använt linser och det har jag, så jag fick ett par endagslinser som jag kunde använda när jag skulle prova ut en båge. Annars får jag stå med näsan i spegeln och då får jag inget helhetsintryck! Efter mycket velande och med hjälp av ett biträde så hittade jag ett par bågar. När jag skulle fixa beställningen så frågade hon om jag inte skulle ha ett par till för då fick jag det andra paret för halva priset. Givetvis slog jag till för det skulle bara bli 500 kr mer. Så det blev två par glasögon med försäkring, antireflex, extra tunna glas och syndersökning för 1957 kr, ett mycket bra pris! Optikern jag gick till är smarteyes , de har en butik i Helsingborg, ligger vid McDonalds vid Väla centrum.

Jag vill så klart ha mina nya glasögon nu men får snällt vänta 1-2 veckor!

Jag och Lukas kom hem vid 17.30, värmde mat till honom, bytte blöja och sen drog vi igen. Det var dags för Me and I party hos en jobbkompis. Hittade dit och kom i tid! Så klart shoppade jag till Lukas, det blev tre plagg. De är dyra men jag kunde inte motstå kläderna.
Jag köpte en sån här tröja , ett par såna här och en sån här (tröjan alltså). Tog i storlek 74/80 så de lär nog vara ett tag för de var stora i storleken. Provade byxorna på stället och de fick jag vika upp i benen, rätt många cm. Och så köper jag tröjor för de varar längre än bodys tycker jag. Klart att vi använder bodys med för att slippa glipan men tröjor är bra att ha!

Det är riktigt busväder ute men inte kallt som tur är!

Imorgon har vi inget inplanerat, Kristian jobbar eftermiddag. Men ska se om vi går ut på en promenad om vädret tillåter.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ska blir riktigt skoj att se din frissa!!! Och sedan brillorna när de kommer;) BRA PRIS ... Fina kläder Lukas fick med:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback