cykel, snopp och rumpa.

Jag är äntligen ägare av en sprillans ny cykel, jag är 32 år och har aldrig ägt en ny cykel tidigare. Har alltid ärvt eller fått köpa begagnad, men icke nu. Och jag är så käääääääär i min cykel! Den är nog den fräsigaste jag har sett!
http://www.svennesmotor.se/osc/monark-karin-233-3vxl-pi-115.html

Samtidigt som vi köpte cykeln köpte vi cykelsits och hjälm till Lukas, en hjälm som passade mig fanns inte inne för tillfället. Jag ska ringa affären i veckan och se om de har fått in en hjälm. För cykla med Lukas utan hjälm det gör jag inte, jag ska vara ett någorlunda bra föredöme för Lukas. Jag har cyklat en runda med min cykel utan hjälm. Och när det gick fort nerför på grusvägarna så önskade jag att jag hade en hjälm på huvudet. Och ska jag cykla till Perstorp vill jag ha hjälm på huvudet eftersom det är en rätt tungt trafikerad 70-väg till Perstorp. Tycker det är ganska tramsigt av vuxna att inte ha hjälm när deras argument är: Jag ser inte klok ut i hjälm.

Men vem bryr sig hur man ser ut när man är ute och cyklar?

Lukas vet numera att han har en snopp mellan benen. När vi byter blöja så petar han och säger nopp (lite svårt att få fram s-ljud).

Han har dessutom blivit duktig på att säga till när han har bajsat, då kommer han och säger: Rumpa.
Oftast är det precis efter att han har bajsat, så jag hoppas att han snart kanske kan säga till precis innan han ska bajsa så vi kan sätta honom på potta/toa. Men vi tvingar inte honom och pressar inte honom. Det kommer när han är redo, han är ju bara 1½ år gammal.

Jag ska nog till mitt jobb imorgon och hämta mitt sommarschema, ska bli intressant att se om jag jobbar midsommarafton eller inte.

Sen ska vi kontakta dagiset (förskolan) och höra med inskolning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback